• You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will see less advertisements, have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!

    If you have any problems with the registration process or your account login, please contact us.

Finnish Buellers!

Buellxb Forum

Help Support Buellxb Forum:

Jaahas. Peräpään lyhennys projekti etenee. Kiitos asianomaisille hyvistä neuvoista ja palvelusta. Sitten ois tämmönen homma mielessä, että minkälainen projekti on mittariston taustalevyn vaihtaminen? Onko iso homma?
 
Mittariston taustan vaihtaminen on helppo homma, ei siihen tuntia kauempaa saa kulumaan. Mutta, ne viisarit on hermeettisesti kiinni! Tilasin itse uuden taustalevyn xbdashboards.comista ja siellä oli video jossa neuvottiin kampeamaan viisarit irti kahdella teelusikalla. Siinä vaiheessa kun lusikat taipui urigellerimäisesti alkoi usko jo loppua, mutta kyllä ne lopulta pomppas irti eikä mitään edes hajonnu. Uusi läystäke meni heittämällä paikoilleen ja on ihan kivan näköinen. Pimeällä se uusi taustalevy ei hajota valoa niin tasaisesti kuin originaali ja taustavalojen paikat näkyy. Orggis-levyssä on valojen kohdalla tummat kohdat jotka ei läpäise valoa niin hyvin. Sais kai tuotakin tuunattua jos innostuis, mutta ei ole häirinnyt niin kovin.
 
15890_20130226062348_L.jpg
 
Hieno on! Tarvii miettiä tuota Lsl:ää kanssa. Iskin vaan silmäni Renthalin Fat Bariin. Saas kattoo nyt..
 
5243_20130227003322_L.jpg



tässä myös oma toteutukseni Johnnyn (omassa threadissaa) jo kerran esittelemään aiheeseen. Sama piippu sovitettuna 2009 XB9SX:aan. Lähdin vaan liikkeelle siitä etten raaskinut/jaksanut/osannut silputa valmista vaimentajaa, joten hommassa on käytetty twinmotorcyclesin TorqueHammerin link pipeä johon kaveri hitsasi rosterisen kartioputken ja pultattavan sovituslaipan putken ja mutkan väliin. Putki on kiinni vaan takapäästään V-Rodin alkuperäisestä kiinnityksestä neliöputkesta tehdyllä kiinnityspalalla moottorin takapäähän, sinne missä alkuperäinenkin on..
5243_20130227003125_L.jpg
 
Minä kun en ymmärrä näitten uusien ruiskuvehkeiden päälle mitään, niin kertokees minkälainen homma on putket näihin "uusiin" vehkeisiin?
Elikkäs kuinka vitullinen homma on säätää ruiskun ohjaus jne.. notta nää vielä pelaa :p

Ajatusta vetää vaimentimet tuonne satulan alle kun tuo putki taipuu ja hitsipilli pysyy kädessä.
Onkos valmiista toteutuksista kuviloisia? Vähissä ne googlessa tuntus olevan [smirk]
 
jos pelkän putkiston tekisit niin ehkä tuon ecm:n säätöalue riittää itse oppimaan muutoksen, mutta tarvii sitten pitää vakio ilmansuodatin. muuten menee yli "oman oppimisen" säätöalueen. jos lontoo taipuu yhtä hyvin kuin kemppi niin tällä sivustolla on pirun hyviä ohjeita ecm spy:n ja dataloggerin käyttöön ruiskukarttojen säätöön! itelläni sama on edessä ensi kesälle :)

tuohon putkiston sijotteluun että näkisin heti aika rajuna ongelmana jousituksen liikeradan. jos haluaa pitää alustasäädöt edes sinnepäin mitä painat niin ei kyllä renkaan ja sisälokarin väliin mahdu mitään ylimääräistä :(
 
Ei muuta kun putkea taivuttamaan, itelläkin kävi mielessä tuoda vaimennin penkin alta mutta tällä hetkellä on projektia niin paljon että piti mennä matalemmasta aidan raosta.

Ongelmia ja ahtautta siinä on mutta jos putken ja vaimentimen saat toimimaan ilma että buellista tulee jäykkäperäinen ni kyllä se ruiskukin saadaan siihen säädettyä kun aina tälläset uudet ideat ja toteutukset kyllä kiinnostaa.

Missäpäin maailmaa väsäät putkea
 
Projekti etenee ja palikat on hukassa... :D
No ei nyt sentään kaikki. Mutta etulipan kiinnityspultit pitäisi saada jostain. Sekä todennäköisesti myös ilmanputsarin kuoren (="tankin") pultit tai vähintään ne muoviset prikat niihin. Olisiko hankintapaikkavinkkejä? Ei viittis alkaa merten takaa noin pieniä palikoita tilaamaan...

Ja toinen kysymys vielä, mistäs noita kaatumissuojia (frame pucks) saisi halvimmalla?

T: projekti loppusuoralla ja rahat kans
 
morjesta!

ihan sattumalta löyty tämmönen ku tuoreella buellistilla kiinnosti missä käydään kuumimmat keskustelut ks. pyörästä ;) (yllätyin että ulkomaailaisella foorumilla näinki aktiivista suomalaisilta) Todellaki tuli tehtyä kaupat xb12:sta ja mielenkiinnolla odottelen tulevaa kesää, kovasti ovat kehuneet buellia ja vanhana japsipyörän omistajana rimahan ei ole korkealla :D

Kattellu osia ebaysta ja pyörääki tuli etsittyä avk:lta niin näyttää tuo rungon poski olevan melko akilleen kantapää, Ranchero jos sulla on nuita suojia hyllyt notkuaa niin ilmota mullekki :D tosin jenkkilässä taisi halvimmat olla 80 dollarin luokkaa plus postit, ettei mahottomuus olis rapakontakaakaan shoppailla..
 
Tervetuloa! Täällä taitaa suurinosa Suomen aktiivisista Buelisteista kirjoitella ja muutenkin foorumilta saa todella paljon tietoa lähes joka vaivaan :D Onnittelut hienosta valinnasta, tuliko kaupat S, R vai mistä mallista?

Onko jollain tietoa Buelin runkoväristä grafitin harmaa? Pitäis saada lyhennetty perä maalattua, eikä tota sävyä oo mistään osunut silmään. Joutuu ilmeisesti vaan kokeilemalla etsimään vastaavan..
 
Back
Top