Finnish Buellers!

Buellxb Forum

Help Support Buellxb Forum:

liideri kun tilaat Pasilta niin ei tarvitse huolehtia jos jotain fiilua tulee toimitukseen koska Pasi hoitaa. Ja jos muitakin huolia niin rohkeasti soittoa vaan Kellokosken suuntaan Pasin lisäksi yksi frendi myös töissä kyseisessä firmassa.[up]
 
Jep! Voi olla tosiaan helpointa kun tilaa sitä kautta osat. Pitääpä soitella Davidsson Garagelle sit kun bulu on pihassa... Pikku poltot päällä kun alkaa tuo keli näyttämään jo siltä että kohta pääsis täällä kainuussakin ekat lenkit heittämään! Onko kukaan muu kun welmu1006 alottanu ajokautta?
 
Täälläkin eteläisessä Kymenlaaksossa tiet on osin sulia, mut hiekkaa on vielä kauheesti. Ja lisäksi oma katu on vielä jään ja lumen peitossa. Pitäs työnnellä parisataa metriä ennenkuin olis sulaa alla. [mad]
 
Vantaalla & muualla PK-seudulla kehät ja isot tiet on sulia, mutta täynnä aivan helvetillisiä monttuja. Välillä pinta on murentuntut koko kaistan leveydeltä.
Kotikatu on vielä tukevasti jäässä ja mopon parkkipaikalla on metri lunta. Toivottavasti piki-paikka-miehet lähtee liikkeelle hyvin pian, jotta uskaltaa lähtee tonne ajelemaan sitten kun kotoa on jäät ja lumet sulanu.
Mopo sinänsä on fiksattu kuntoon Kellokoskella. Vuotanut venttiili on hinkattu tiiviiksi ja nokat & työntötankojen laakerit uusittu. Vähän jännittääkö toimiiko pari vuotta sitten pimpattu ECM vielä kunnolla. Kaikki uudet osat on orggis-mallia, mutta kun on HD:n motti kyseessä niin ei se kait mitään takaa...
 
Ilmottaudutaas mukaan joukkoon. Viime kesänä tuli hankittua -04 XB12S. Remuksen pönttö, dyno säädetty ECM, lyhyt perä, siinä noita modeja.

Sitten ois kysymyskin: Mitä öljyjä ootte pyörissänne käytelly? Ei noita jenkkilän poikien öljyjä hirveesti paikallisissa hyllyissä näy. Talveks laitoin nuo Valvolinen DuraBlendit, ajokausi kun alkaa ni pitäs vissiin laittaa sit ihan kunnon öljyt sisään.

-Juuso
 
Tervetuloa pnuts!

Mä olen käyttänyt uudesta asti Motul 300V -öljyä. sitä esteripohjasta.. Haisee karkille, hyvää tavaraa :D
 
Itekin pyörittelin tuota samaista Motulin purkkia käsissä kun viimeks tuli motonetissä käytyä. Ilmeisesti sitten ihan toimivaa tavaraa.

Kaveri käyttäny sportsterissaan Valvoline VR-1 Racing 20W50 öljyä ja ehotteli tuotakin mulle mutta aattelin että jos nyt sit ihan oikeeta pyöräöljyä laittelis sisään.

Käykös tuo Motul myös ensiö puolelle?
 
Moro,

Mahdollinen uusi Bulun omistaja ilmoittautuu Kanta-Hämeestä! Eli mietinnässä ja kiikarissa olisi -00 vuoden X1.

En tiedä onko nyt ihan oikea foorumi kysyä, kun buellxb -forum on kyseessä... Kysyn nyt kuitenkin.

Fillari on siistin näköinen, hyvin pidetty, 33 tkm ajettu ja suhteellisen vakio. Ecun karttoja on säädetty, mökäpönttö laitettu ja vähän välityksiä säädetty. Muuten siis vakio, niin ulkoisesti kuin tekniikaltaankin. Hiukan huohottaa öljyä takimmaisen sylinterin juuresta, ei kuitenkaan valumalla valuta. Tuo nyt taitaa olla enemmänkin melkein ominaisuus noiden kanssa?

Onko jollain kokemusta näistä vanhemmista putkirunkoisista? Lähinnä haluasin tietää työnnänkö käteni kuinka syvälle vai onko noi ihan toimivia pelejä?
 
pnuts, motulia olen pitänyt enskapuolellakin, mutta katso että ostat sitä moottoripyörien 300v:tä, etkä sitä autojen jossa ei ole kytkimelle lisäainetta!

qman, putkirunkojen kanssa oon pelannu kaverin kanssa nyt jonkun verran, kun loppukesästä osti. LittleMike nimimerkillä kirjottelee, löytyy tuolta users bikesistä pyörästä juttu!

btw. terveisiä dublinista. hirvee ajokuume kun pyöriä tulee vastaan ihan solkena ja nurmikko vihertää :mad:
 
Nonni! Eilen tuli haettua 08 xb12s! Ainut vaan että heti alkoi ongelmat, bulu ei lähde käyntiin?? Eilen kun starttailin parin asteen pakkasessa niin bulu lähti (huonosti) käyntiin mutta se ei käynyt oikein kunnolla, piti kokoajan herkutella kaasulla. Tänään sit loppu akku kun rupesin kokeilee uudestaan. Nyt kun sain akun ladattu about "puolitäyteen" niin ei änähtänytkään. Bensa haisi vaan hulluna! En tiedä teinkö virheen kun väänsin kaasua pari kertaa ennen starttausta?? Mistä kannattas lähteä etsimään vikaa? Oisko tulpat kastunu/hajonnu? Miten ranttuja nuo on yleensäkkin lähtemään käyntiin ja kannattaako koskeakkaan kaasuun starttauksen aikana? Onko niitä vehkeitä että pitää olla reilusti plussan puolella että kannattaa edes yrittää tulille? Pjiru ku itellä ei oo minkäänlaista kokemusta nuista ameriikan vehkeistä...

Edit: Unohtu mainita että pärrällä on ajettu 4400km ja se on täysin alkuperäiskunnossa eli ei oo mitään boxia ym. mistä vika vois johtua.
 
Onnittelut uudesta pulusta.
Varmaan on tulpat kastuneet jos bensa haisee, ei kannata ruiskuvehkeessä koskea kaasukahvaan ja ruisku muutenkin aika tarkka akun varauksesta. Lataa akku täyteen ja jos mahdollista niin vaihda tulpat.Itse laitoin viimekesänä iridium tulpat niin lähtee hiukan herkemmin käyntiin tai ainkin tuntuu siltä ;) Ps takimaisen tulpan vaihto vaatii hiukan kikkailua.
 
Kiitos nopeasta vastauksesta cbr72! Joo, pitää vissiin ruveta huomenna purkamaan... Muistatko yhtään mitä työkaluja tarvitaan tulppien vaihtoon? Tietäs vähän että mitä työkaluja pitää ostaa kun ei ole ainuttakaan tuumakoon avainta eikä viitsis kesken remontin lähtee hakemaan avaimia... Niin ja mitkä tulpat tuohon pitää laittaa niin tietää hommata nekin jo valvmiiksi?
 
Kannattaa sit ostaa pari varatulppaa.. Kokemuksesta voin sanoa, että kun on ETUtulppa on hankalassa paikassa, niin helposti tulppa sanoo naks. Viimeeks ku vaihdoin niin näin pääsi käymään [sad] (eristeosa halkesi). Takatulpan kanssa ei ollut mitään ongelmaa :). Itelläkin on noi cbr:n laittamat tulpat, suosittelen lämpimästi.
 
sama täällä, iridiumit toiminu ku ihmisen mieli, käyntikin tasottui noilla huomattavasti.. jos mahdollista niin kiristä noi tulpat momenttiin! (löytyy ngk:n kotisivuilta) ylikiristetty tulppa voi muuttaa lämpöarvoaan ja liian löysänä voi ampua tulpan maatakiertävälle kierteet mukanaan.. ja ole erityisen tarkkana kun irrotat tulpanhatut, että tongeilla otat oikeasta kohtaa kiinni, ettei tulppaan kiinnittyvä osa irtoa tulpanjohdosta!

edit. ja tosiaan, vanha bensa tappaa näistä vehkeistä tulpat lähes 100% varmuudella.. ennen talvisäilöö säilöntäainetta sisään tai sitten tasalämpösessä tilassa tankki vajaana ja heti keväällä tuoretta päälle..
 
08-10 -malleissahan tuo TPS-anturi nollataan käyttämällä kaasu kolme kertaa täysin auki virrat päällä starttaamatta (pidetään kaasua auki noin sekunti ja vapautetaan takaisin nolla-asentoon kullakin kerralla), jonka jälkeen käännetään virrat pois. Eli ei luulisi kastelevan tulppia ainakaan jos sitä kaasua kääntelee ennen starttinappulan painamista.

Suuripuristeinen V2 vaatii aika paljon kylmäkäynnistysvirtaa, joten jos varaus on hiukan pudonnut, saattaa käynnistyä heikosti.

Tulpan avainväli on 16 mm.

Itse tilasin epähuomiossa ei-iridium -versiot. Kai noillakin ajelee ainakin yhden huoltovälin, vai kannattaisiko pistää suosiolla iridiumit tilaukseen?
 
Kiitoksia kaikille vastanneille! Täytyypä kokeilla vielä tuota tps:n nollausta ja jos ei vieläkään hörähtele niin pitää pistää iridiumit tilaukseen... Videosta on todellaki hyötyä kun muuten ei ois oikein tienny mistä suunnasta kannattaa alkaa purkamaan.
 
Ei auttanut tps:n nollaus! Sahasin melko pitkään käyntiin ja ei hörähtänytkään, bensa vaan haisi. Pistin iridiumit tilaukseen niin jospa sitä sais vklp:na savut! Näky olevan löböö melkein täys tankki enkä tiedä onko se tuoretta vai vanhaa niin pitäskö imasta ne pois ja laittaa tuoretta tilalle ettei ne uudetkin tulpat hajoa samontein? Vai onko ne iridiumit yhtä ranttuja vanhalle bensalle?
 
jos nyt oikein piruja maalaillaan seinille niin iridiumit on vielä herkempiä kun normaalit tulpat.. mutta pistä iridiumit tilaukseen ja ime niin paljon tankista pois ku saat (tankin muodon ja loiskelevyjen takia et kauheen syvälle pääse) ja pistä tuoretta tilalle!

ja sitten räjäytä se käyntiin vasta ku olet lähdössä oikeesti ajamaan. toinen mikä tappaa tulpat on sellanen satunnaiskäynnistely ettei moottori ehdi käyttölämpötilaansa :)
 
Heh! Niimpä tietenki! :D Joo, pitää imasta pois kaikki mitkä suosiolla lähtee. Ei sitä kummiskaan malta olla käynnistämättä (yrittämästä käynnistää) kun uudet tulpat on pakoillaan mut pitänee sit käytellä ihan lämpimäksi asti.
 

Latest posts

Back
Top