Komppaan liideriä, Johnnyn mopedi on aika makeessa kondiksessa!!
Nekille tervetuloa ja toivottavasti kaupat syntyy...
Minä ostin pari vuotta sitten XB12S:n näillä kriteereillä:
- Käy hyvin ja koeajolla ei ilmene mitään ihmeellistä. Ajossa pieni nypytys/nykiminen on perusominaisuus, jota voi dynottaa pois tai sitten voi ostaa twinmotorcyclesistä torguehammer-paketin.
- Kierrokset laskee normisti kun päästää kaasun. Jollei laske, niin imupuolella jotain vuotoa.
- Ei öljyvuotoja.
- Ei kaatumajälkiä.
- Etu-iskarit ei vuoda. No ok, toinen vuoti ja laskeskelin että menee stefan vaihdolla. Tässä tuli vähän takkiin, kun stefan vaihto ei auttanut yhtään ja koko putki piti vaihtaa.
- Front isolator on kunnossa. En tiedä miten tämä pitäisi suomentaa, mutta se etummaisen pytyn etupuolella oleva kumivaimennin voi olla lässähtänyt jos mopedilla on keulittu reippaasti ja varsinkin tultu rajusti alas. Katso googlen kuvahaulla "buell xb front isolator". Ylä- ja alapuolella pitäis olla suunnilleen samankokoiset raot, toisin kun osassa noista kuvista.
Olen ollut järjettömän tyytyväinen hankintaan, vaikka ropaamisen määrä kasvoi (oletuksen mukaisesti) exponentiaalisesti, kun siirryin japskipyörästä HD-korporaation tuotteeseen.
Tänä talvena meni kone levälleen Kellokoskella, koska yhden venttiilin väliin oli palanu jotain ylimääräistä. Tässä yhteydessä Kellokosken mies huomasi myös että nokissa oli outoa kulumaa ja ne vaihdettiin samalla. Näitä tällaisia ei voi mitenkään ennakoida/löytää koeajolla, joten jos osuu kohdalle, niin sitten osuu...