Finnish Buellers!

Buellxb Forum

Help Support Buellxb Forum:

mullä kävi aivan samanlailla kun ostin buellin tammikuussa ja sitten käynnistin sitä muutaman päivän päästä ni ei mitään mutta startti kyllä pyöri, sitten vaihdoin uudet tulpat ja johan rupes rokkaamaan. tulpan vaihdossa on mahottoman kätevä laite räikkälenkkiavain taittuvalla räikkä osalla ;)
 
Morjens, oisko kellään laittaa mulle jotain yhteystietoja vaikka privaatti viestinä ,että saisin tuon j4nn3n kiinni, kun hänellä oli nuo bulun takajalkatappien kiinnityskolmiot myynnissä. Ja tietysti jos jollakulla muullakin on myynnissä firebolt xb12r -04 sopivia kiinnityskolmioita niin ilmoitelkaa.

Tervein. Tuore buellisti imatralta
 
nyt ois EBR ECM valmis tuli mailia EBR ltä nyt lähettaävät , pitää ensi viikolla käydä hakemassa
se pyörä (1125r -08) meinasin ajaa alkuperäisillä osilla 1600 km ensimmäiseen huoltoon , sitten vasta rupean osien vaihtoon pakoputken ECM jarru ja kytkinkahvan , jalkatapit ja muut osat
 
Missä vaiheessa tommoseen XB12S buluun pitää hihnan vaihtoo rueta suunnittelee vai onko se vasta sit ku napsahtaa poikki? Irrottelin tässä viikonloppuna takavannetta renkaanvaihtoo varten niin samalla tarkastin tuon hihnan ja rupee muutamasta kohti niitä naruja näkymään hihnan sivusta. Muuten varsin hyväkuntosen näkönen hihna.

Sit vielä noista takapyörän laakereista, ootteko ihan lyömällä irrotellu niitä? Oli aikalailla finaalissa laakerit, ei saanu enää käsin pyöritettyä ilman isompaa ponnistelua :)
 
Noniin! Vaihdoin iridiumit + bensat ja bulu lähti kuin palmun alta käyntiin! :) Tajuttomat poltot päästä testaamaan! Sulas vaan nyt nuo lumet ja äkkiä... Nyt pitäs vaan tilailla minivilkut, lyhyt perä, crossistonga, pienemmät peilit, mökäpönttö, suodatin ja ecm. Jos jollain pyörii nurkissa ylimääräisenä jotain edellämainituista niin ota yhteyttä!
 
sitten ku hihna katkeaa ni uutta vaan tilalle kun ei se pääse katketessaan mitään rikkomaan, matka vaan katkeaa :D

osta hihna varastoon ni on sitten heti uus laitettavissa kun vanha napsahtaa

ja mullakin näkyy lankoja kyljessä mutta kunha ei ole isoja irtonaisia lankoja ni antaa mennä vaan.
 
Joo ei siinä isoja irtonaisia lankoja näy, ne langan päät vaan sieltä täältä vähän sojottaa muutaman millin.

Twin motorcyclesiltä kattelin noita hihnoja, siellä taitaa halvimmat hinnat olla.
 
Saitko liideri tulpat helposti vaihdettua? Jos nyt viikolla pääsisi omalla mopolla ekat lenkin ajelee :) Öljyt ja suodatin pitäisi viellä vaihtaa. Olen aina laittanut koneeseen ja laatikkoon noita hd:n omia öljyjä, nyt ajattelin kokeilla jotain muuta. (ehdotuksia) Mitä täällä porukat on koneesssa ja laatikossa käyttäneet ja hyväksi havainneet.
 
cbr72 aika helppohan nuo oli loppujenlopuksi vaihtaa kun "tiesi mitä tekee" (kiitos videon). Minun jatkovarsinivelhässäkät ei taittunut millään siihen etummaisen tulpan irroitukseen mut senhän sai helposti irti 16mm lenkkiavaimella, ainut vaan et sen joutu laittamaan ihan persdynolla oikeeseen momenttiin...
 
Otin eilen yhteyttä kellokosken suuntaan ja tilasin stage 1 kitin sitä kautta! Pistin jo ECM:n menemään. Asennus ei ois ollut kallis mutta ei viitsi ruveta kuskaamaan pyörää edestakas 500km lenkkiä. Tulen sit asennusvaiheessa tänne kyselemään tyhmiä...? ;) Oli muuten erittäin asiallista palvelua Davidsson-Garagessa! [up]
 
Yeeeehaaaw!!

Ja pyörä nipussa! Nyt sitten odottelemaan että torstaina kiikutetaan vehkeet messukeskukseen. Tämä siis näytillä American Car Showssa kopteri -lehden osastolla :)

Iso kiitos kaikesta Loimaalle, V-Twin City Oy:lle.

2012-03-31155908.jpg


Loput kuvat ja tarinaa löytyy users bikes -osiosta meikäläisen pyörän topicista.
 
Morjesta!!
Täällä yks aivan mielettömästä buellikuumeesta kärsivä hieroo parista bulusta kauppaa... Sellasta kyselisin että mitä noista on hyvä osata kattoa kun menee pyörää koeajamaan/renkaita potkimaan? itelle ensimmäinen bulu ja ei oo yhtään liikaa tietoa kyseisistä laitteista!Pyörän malli on xb12r kaikki tieto on erittäin tervetullutta! Kiitoksia jo etukäteen!
 
Komppaan liideriä, Johnnyn mopedi on aika makeessa kondiksessa!!

Nekille tervetuloa ja toivottavasti kaupat syntyy...

Minä ostin pari vuotta sitten XB12S:n näillä kriteereillä:
- Käy hyvin ja koeajolla ei ilmene mitään ihmeellistä. Ajossa pieni nypytys/nykiminen on perusominaisuus, jota voi dynottaa pois tai sitten voi ostaa twinmotorcyclesistä torguehammer-paketin.
- Kierrokset laskee normisti kun päästää kaasun. Jollei laske, niin imupuolella jotain vuotoa.
- Ei öljyvuotoja.
- Ei kaatumajälkiä.
- Etu-iskarit ei vuoda. No ok, toinen vuoti ja laskeskelin että menee stefan vaihdolla. Tässä tuli vähän takkiin, kun stefan vaihto ei auttanut yhtään ja koko putki piti vaihtaa.
- Front isolator on kunnossa. En tiedä miten tämä pitäisi suomentaa, mutta se etummaisen pytyn etupuolella oleva kumivaimennin voi olla lässähtänyt jos mopedilla on keulittu reippaasti ja varsinkin tultu rajusti alas. Katso googlen kuvahaulla "buell xb front isolator". Ylä- ja alapuolella pitäis olla suunnilleen samankokoiset raot, toisin kun osassa noista kuvista.

Olen ollut järjettömän tyytyväinen hankintaan, vaikka ropaamisen määrä kasvoi (oletuksen mukaisesti) exponentiaalisesti, kun siirryin japskipyörästä HD-korporaation tuotteeseen.

Tänä talvena meni kone levälleen Kellokoskella, koska yhden venttiilin väliin oli palanu jotain ylimääräistä. Tässä yhteydessä Kellokosken mies huomasi myös että nokissa oli outoa kulumaa ja ne vaihdettiin samalla. Näitä tällaisia ei voi mitenkään ennakoida/löytää koeajolla, joten jos osuu kohdalle, niin sitten osuu...
 
Morjes, ootteko mistäpäin tilaillu hihnoja buluihinne? Tuli tuossa vajaa kuukausi sitten hankittua eka bulu (xb12r firebolt -04) ja aattelin sitte valmiiksi hommata varahihnaa?
 
Viime kesänä suunniteltiin Alastaron keikkaa, mutta se jäi tekemättä. Minua ainakin Alastaro edelleen kiinnostaa, kun mopo ei mahdu Ahveniston melurajoihin.
Katselin Alastaron varauskalenteria ja on melko täyttä! Muutamana perjantai-iltana on vielä pari viimeistä tuntia vapaana. Kyllä tuokin mulle sopii, mutta siihen pitäis saada aika monta messiin, kun hintaa tulee parilta tunnilta veroineen noin 500.
Taitaa olla helpompi & halvempi liittyä moottoripyora.orgiin ja mennä niiden ratapäivillä sinne. Voihan siitä silti bulu-kimppa-tapaamisen tehdä, jos löytyy innostusta?
 
Kuinkas moni täällä on muuten vaihtanu pyörään noita ilmansuodattimia? Itellä ois tarkotus tälle kesälle laittaa suodatin uusiks, mut oon seuraavanlaista asiaa arponu:

tuttu tekee ralliporukoille muoviputkesta prässäämällä noita imukartioita. Mietin että teettäiskö uuden imukartion ja laittais siihen kaksoiskartiosuodattimen tai sellasen "sienen" päähän, vai meniskö tuolla orkkis tyylisellä K&N suodattimella?

Molemmat vaatii enemmän tai vähemmän sit karttojen säätöö ja molemmilla varmaan imuäänet kovenee enempi tai vähempi, mut onko jotain erityistä syytä miks EI vois laittaa kartiota/ sientä?
 
Bulu ilman muuta innostusta löytyy! Taitaa vaan olla niin että suurin osa porukasta asuu eteläsuomessa niin ei viitsis ajella ihan sinne asti kahvittelemaan! :D Mistäpäin porukka muuten on? Onko muita kainuulaisia tällä foorumilla?
 
Back
Top