Finnish Buellers!

Buellxb Forum

Help Support Buellxb Forum:

liideri, minkä ikänen pyörä sulla on? Eikös noissa uudemmissa Buelleissa ollu tuo flektin käynnistyminen sidoksissa ajonopeuteen kun taas vanhemmissa, esim. mun -04 mallissa se lämpöanturi ohjaa flektiä.

Kai noihin vanhempiinkin oli tarjolla joku ECU:n päivitys jolla tuo flektin ohjaus muuttuu
 
Eli buellin ominaisuus tuo ruisku juttu :) kuin moni muukin :D silti buell on vaan niin buell :p
Mulla bulu 06 ja lämpö anturiohjaa flektiä.
 
pnuts, 08 on tuo Buell. Meinaatko että sen kuuluukin pyöriä käytännössä koko ajan? Jännä että se lähtee pyörimään vasta ajon aikana, jotenki tuntus että sen kuulus pyöriä sillon kun on alle sen 20km/h vauhtia koska sillon ei ole ajoviimaa jäähdyttämässä.
 
Muistaakseni tuo flektin ohjaus muuttuu juurikin 2008 mallissa noin että se alkaa pyöriä tietyn nopeuden ylittyessä koko ajan, ja sitten on vielä erikseen se lämpötila ohjaus hitaissa ajonopeuksissa. Jostain täältä foorumilta sattu kerran keskustelu silmään tuosta aiheesta.
 
Alkais olla valmis, joitain pikkukilkkeitä puuttuu vielä:
buellIMG_0037.jpg

buellIMG_0027.jpg

buellIMG_0052.jpg

buellIMG_0056.jpg
 
Moro vaan kaikille!
Yksi pirkanmaalainen lisää ilmoittautuu porukkaan. Viime syksynä tuli ostettua -03 XB9S eikä ole valinta kaduttanut päivääkään. Fiilis on :D:D aina tien päällä. Pyörä on tekniikaltaan melko vakio, Remuksen pönttö on alla ja Pipercrossin ilmanputsari löytyi yllätyksenä "tankin" kuorien alta.

Yksi asia Bulussa kuitenkin häiritsee ja se on kädet tappava tärinä alle 3000 rpm ajettaessa. Ominaisuushan se on eikä vika mutta voisi sen kuitenkin yrittää pistää kuntoon. Mahtaisiko siihen olla porukalla hyväksi havaittuja diy-vinkkejä? Takuuvarma korjaushan olisi varmastikin vaikka se Kellokosken reissu mutta mielellään yrittäisin jotain vähän halvempaa ensin... [cool]
 
Tervetulloo ensimmäiseksi kaikille uusille!

Melko härskiltä näyttää basbarin maalaus :D Tirppa, näin pakko kysyä kun oikeasti buelleja ei paljoakaan näe, että asutko tampereella? Tuossa ohitustiellä pirkkalan kohtaaalla nähny useinkin tulevan vastaan hopeerunkonen musta lightning, siis arvatenkin alkupään ysi. Tuohon tärinään ei kyllä tule mieleen muutakun pehmeemmät tupit :( katoppa ihan varmuuden vuoksi vielä alemman t-kappaleen takana oleva moottorin etukannake, että onko se ihan kunnossa. Mullakin nimittäin samallaiset kahvat kun basbarilla ylempänä, värinävaimennusosaa on ihan nimeksi eikä minkäänlaista häiritsevää tärinää! (huom. häiritsevää, kyllähän minunkin tärisee)

cbr72, tuo bensapumpun pyörimään jääminen johtuu tpdennäköisesti bensapumpun vieressä olevasta regulaattorista, eli bensanpaineensäätimestä. Jos tuo on tapahtunut vaan muutaman kerran, niin en tekis nyt asialle mitään mutta jos alkaa jatkuvasti vaivaamaan niin kannattaa vaihtaa.Tuon regulaattoriosan saa ostettua erikseen, ei tarvii siis ostaa koko pumppua.. Kato vielä varmuuden vuoksi pumpulle menevä johtosarja!
 
En mä ihan Tampereella asu mutta ohitustietä Pirkkalan kohdalta ajelen useinkin työmatkan merkeissä. Mulla on hopearunkoinen keltainen ysi (keltainen Bulu = Tirppa :D ). En kyllä muista sun pyörää nähneeni, yleensä kyllä jokaisesta Buellista riemuitsen täysillä kun niitä niin harvoin tiellä vastaan tulee. Mut tunnistaa myös mustavalkoisesta ajotakista ja kuskin huomattavasta pienikokoisuudesta.

Nuo kahvat olisi aika asiallisen näköisetkin... Ei tuo tärinä muuten häiritse (jenkki-V2:n kuuluu täristä) mutta tosiaan alle kolmen tonnin kierroksilla se meinaa halvaannuttaa kädet. Eli ei paljon papatella pikkukiekoilla kylän läpi :D vaan on pakko vinguttaa aina reilummilla kierroksilla. Ajattelin että jos vaikka jollain ecun näpräyksillä saisi jotain tulosta aikaan. Ei tuolle mun pyörälle tosiaan vielä ole juuri mitään tehty, jotain minivilkkua ja crossistongaa vasta löytyy. Ensi talvena olisi tarkoitus ottaa sitten kunnon projekti työn alle, vähintäänkin värin vaihdon merkeissä.

Basbarin maalaus on tosiaan häiriintynyt, hyvällä tavalla. :)
 
No niin mittarissa 18tkm ja etustefa rupesi vuotaa ihan reilusti :( ois vaan pitänyt vaihtaa huolto ohjelman mukaan 16tkm kohilla nuo etupään öljyt ja stefat samalla :D Onko kallis operaatio vaihtaa liikkeessä esim sgn:nällä tai v-twin cityssän nuo nyt tuli ensteks mieleen näin turun suunnilla.
 
Tänään tuli heitettyä 250 km mutkapätkää, mutta kesken matkan pyörä alkoi pätkimään aika rajusti. Tuntui melkein sammuvan kun antoi kaasua. Tyhjäkäyntikin oli karkeaa täristämistä. Siinä nilkuttaessa aattelin, että tulpat on varmaan mennyt tai jotain. Moottorinvikavaloa vilautti muutaman kerran ja välillä paloi pidempäänkin. Siinä ajellessa välillä kone toimi taas yllättäen ihan normaalisti, mutta kohta taas alkoi pätkiminen. Jonkun ajan päästä muistin, että jospa pitäis penkin alta koittaa, että onko akunkengät yms. kunnolla kiinni. No - navalta runkoon menevät johdot oli hieman löysällä ja niitä heiluttelin siinä hetken. Tän jälkeen toimikin taas ihan kuin ei mitään olis sattunutkaan. Mutta pari kertaa silti vilautti moottorinvikavaloa, vaikkei pätkinytkään yhtään. Pitää illalla purkaa vikakoodit pyörästä ja puhdistaa ja kiristää maadoituspisteet kunnolla.

Viime syksynä sama paikka oli syynä koneen sammumiseen kesken ajon. Kannattaa siis tutkia johdot, jos tälläsiä vikoja ilmenee!
 
veljen xb12r+micronin alkukäyrät ja vaimennin=110dB mitattu tänään konttorilla, tyyppikilvessä 80dB...
 
cbr72, suosittelen ehdottomasti vtwincityä :)

Homman hintavuudesta ei ole tietoa, ite oon noi keulahommat tehny :/
 
Aikasemmasta viestistä poiketen ne piuhat olikin löysällä sieltä ECM:n vierestä. Vikakoodit oli: 11, 13 ja 14. Nyt pitää laittaa tuo pulttikiinnike kunnolla kiinni :D
 
Olitko se sinä joka oli pirkkalan abc:llä tiistaina 15.5 tankkaamassa autoo ja peräkärryssä näytti xb:n perä vilahtavan ku ohi ajettiin? kuka tunnustaa? ;)
 
Hei, kysytääs täältäkin jos joku osis valottaa. Tuli alkuviikosta ostettua kanssa buelli, ja tuossakin tuo keula vuotaa. Mukaan sain uudet tiivisteet ja öljyt. Edellinen omistaja oli vienyt pyörän tiivisteiden vaihtoon, mutta liike oli väittänyt että tiivisteet on väärät. Kumminkin noi stefat on ihan Buellin OEM pusseissa.

Oisko kellään heittää noista mitään mittoja joista vosi tarkastaa onko oikeat ? Ei viittis keulaa purkaa vain huomatakseen että vittu, väärät stefat ja pyörä seisoo pariviikkoa keskellä parasta ajokautta.
 
Mulla on ollu samanlaisia ongelmia, kahdesti on tullu postissa väärät stefat vaikka kaikilla pyörän tiedoilla on tilattu.

mulla on -05 buelli ja ilmeisesti -04 ja -05 välissä on keulaputkien koko kasvanu ja ehkä tästä johtuu stefan tilaus ongelmat.

vielä en ole itse vaihtanu stefoja joten olen vieny vaan irtoputket liikkeeseen ni siellä ovat sitten laittaneet hyllystä oikeat stefat paikalleen.
 
stefan malleja on useita jo nuihin 04-05 malleihin. Itselle onneksi sattui kerrasta oikeat mutta veli on nyt tilaillut omaansa jo kolmannen kerran ja nyt tuli jo 1 kpl oikeaa ja yksi väärää vaikka molemmat samalla varaosanumerolla..
 
Back
Top