Finnish Buellers!

Buellxb Forum

Help Support Buellxb Forum:

8078_20120520042555_L.jpg


Voi pojat, ensimmäiset ajelut tälle kesälle ja oli kyllä sen arvosta :D:D:D
(kiitokset pojille henkisestä ja teknisestä tuesta)
 
tuut sitte tänne lesoilemaan aikaansaannoksillas.. äänetkään ei ollu mistään kotosin!:p

mulla on enemmän pintaa takapallossa.
 
Tänään tuli heitettyä 250 km mutkapätkää, mutta kesken matkan pyörä alkoi pätkimään aika rajusti. Tuntui melkein sammuvan kun antoi kaasua. Tyhjäkäyntikin oli karkeaa täristämistä. Siinä nilkuttaessa aattelin, että tulpat on varmaan mennyt tai jotain. Moottorinvikavaloa vilautti muutaman kerran ja välillä paloi pidempäänkin. Siinä ajellessa välillä kone toimi taas yllättäen ihan normaalisti, mutta kohta taas alkoi pätkiminen. Jonkun ajan päästä muistin, että jospa pitäis penkin alta koittaa, että onko akunkengät yms. kunnolla kiinni. No - navalta runkoon menevät johdot oli hieman löysällä ja niitä heiluttelin siinä hetken. Tän jälkeen toimikin taas ihan kuin ei mitään olis sattunutkaan. Mutta pari kertaa silti vilautti moottorinvikavaloa, vaikkei pätkinytkään yhtään. Pitää illalla purkaa vikakoodit pyörästä ja puhdistaa ja kiristää maadoituspisteet kunnolla.

Viime syksynä sama paikka oli syynä koneen sammumiseen kesken ajon. Kannattaa siis tutkia johdot, jos tälläsiä vikoja ilmenee!

Kiristin siis maadoitukset kuntoon ja kävin pienellä koelenkillä. Enää ei pätkinyt eikä vikavalo vilkkunut, mutta jotain outoa nypytystä siellä vielä on noin 3000 RPM kohdilla kun ajaa tasakaasulla. Oliskohan tulpat tykänneet huonoa tuosta aiemmasta häiriöstä? Ajoin vikakoodit taas koneesta, ja ei ollut nyt enää mitään siellä.
 
^ onkos sulla vielä se powerizer? melkein kattoisin seuraavaks sen kaasuläpälle menevän rosvoliitoksen tai sitten ottaa raakasti powerizerin maadotukset irti että se ois pois pelistä ja koittas lenkin.. ookko tps:n nollannu? toi tulppavikakin tietty vois olla mahollinen, noi iridiumit on kyllä hyvät mutta aika arat :(
 
Powerizer on, pitääpä nollata TPS ja tsekkaan noi liitokset. Tulpat vois kyllä kanssa vaihtaa (iridiumit on nyt). Powerizerissä on on/off kytkin, niin voi helposti testailla.
 
Meinaa Bulu mokoma pätkiä vähän aiempaa enemmän, taitaa yrittää sanoa että haluaisi uudet tulpat. Taidan mäkin ostaa iridiumit testiin.

Aika mainio ajosää ollut koko viikon, en ole auton rattiin joutunut sitten maanantaiaamun muutaman kilometrin ajon. :) Vähän isompaa tankkia pyörään välillä kaipaisi, tuntuu että bensavalo syttyy vähän väliä... Missä kummassa te kaikki Pirkkalassa pyörijät muuten olette kun mä en ikinä näe teitä vaikka joka arkipäivä Pirkkalassa olen. [confused]
 
Meikäläinenkin sai ekat viissataa kilsaa täyteen,- ja ilman ongelmia. kesä on tullu pohjolaan :)
 
Tirppa siellähän me pärräillään, yleensä neljän jälestä ja tiistaisin pyritään käymään mustassalahdessa ja perjantaisin vehoniemessä sillontällön, ennen kuutta ei olla vielä kertaakaan keritty mihinkään mutta yritys on kova :)

Tirppa missä kohtaa mokoma pätkii? kylmällä vai lämpimällä koneella vai molemmilla, pitkään tasakaasulla ajaessa ? kerro vähä tarkemmin tilanteita ku nuo on vähä tuommosia.. ;)

Juu kyl on ollu komiaa keliä nyt! ei voi muuta sanoo ja helleaaltoahan ne iltalehdessä lupaa ihan että moni tulis kuolemaanki sen takia [smirk]
 
No mutta, mä pääsen puoli viideltä töistä eli siihen aikaan buluilen Pirkkalassa. Tosin heitän melko suoraan motarille yleensä eli en mä siellä cityn puolella pyöri. Paitsi tänään täytyy mennä pyörimään, jos hakisi ne tulpat ja ajotakki pitää noutaa suutarilta. Tuonne Vehoniemeen on pitänyt lähteä ajelemaan mutta en ole vielä saanut aikaiseksi.. Tai no, olisin mä saanut mutta mun vakioajoseuran pyörä on viihtynyt vähän liikaa tallissa palasina viime aikoina. :D

Aiemmin pätki ihan normaalisti eli ajoittaista yksittäistä pätkäisyä. Sitä en pidä vikana vaan ominaisuutena. Eilen sitten lämpöisellä koneella muutaman kymmenen kilometrin mutkapätkäjurnutuksen jälkeen alkoi takkuamaan enemmän, oli meno sellaista selkeän nypyttävää. Kiihdytykset otti ihan nätisti mutta tasakaasulla ja pienellä kaasun lisäyksellä nypytteli. Saa nähdä miten se tänään käyttäytyy. Nuo on tosiaan vähän tuollaisia. Niillä on selkeästi sielu, tuntuu että mitä enemmän mä omalleni juttelen mukavia, sitä paremmin se toimii. :D

Iltalehti on kyllä kova tappamaan ihmisiä. On kylmä, kuuma, sataa, ukkostaa... [cool]
 
Perjantaita :)

Sattuuko kenelläkään olemaan customikarttaa Sebringin Twisterille, K&N:lle ja airbox modille? Pyörä on -06 12Ss. Itte en viitti ryhtyä karttojen kanssa kikkailemaan kun siitä tuskin seuraa mitään hyvää.
Eli jos joku moisen kartan omistaa ja on halukas jeesimään --> privaa :)

Tattista ja hyviä ajokelejä vkonlopuks, hyvältä näyttää ainakin toistaiseks täällä etelässä [cool]
 
terve!

nyt löytyis -05 lightningistä melkosen paljon purkuosia! ulkomuistista liikaa osia listattavaksi, privalla tavoittaa jos on jostain tarpeita!
 
Huomenia!

Viikonloppuna tuli kerättyä reilu 600 km mittariin ja tälle keväälle yli 3000km jo kasassa :) Vähän meinaa oikea käsi ja takapuoli puutua pidemmässä ajossa, mutta pienellä tauollahan siitä selviää tai sitten muuttaa ajon vähän aktiivisemmaksi :D

Aiemmin X1 valutteli öljyä öljypumpulta, mutta siitä selvisin liitoksia kiristelemällä, onneksi.

No nyt sitten reissun päällä huomasin, että jostain etummaisen hihnapyörän etupuolelta valuttelee taas öljyä. Öljyä valuu koneen ollessa lämpimänä muutama tippa siten, että se putoaa takaiskarin sylinteriosan taaemman puoliskon puoleen väliin ja siitä iskarin alta maahan. Ajon aikana öljy tietenkin liikkuu ajoviimassa hieman erilailla ja kastelee hihnapyörää, joka sitten pyöriessään roiskii öljyt takajalkatapille, takahaarukkaan ja vähän jopa takarenkaan hihnan puoleiseen sivuun. Onko tullut muilla vastaavaa eteen? Mahtaako olla joku stefa jossain antautunut? Varmaan ihan ensimmäiseksi pitänee lähteä purkamaan alakate ja hihnapyörän suoja pois ja kiristellä sieltä alta kaikki mihin pääsee käsiksi.
 
^ Mulla on madallettu versio penkistä tuossa Lightningissä. Ihan käsittämätön kapistus, ohut kuin mikä mutta ei puuduta takamusta sitten millään. :D

Tärinään löytyi syy. Siis siihen ylimääräiseen tärinään. Tulpat. Tunnen itseni hieman tyhmäksi. Perjantaina pienissä kaljoissa sain tulpat vaihdettua (ihan ite, pienellä ohjeistuksella), nyt on NGK iridiumit käytössä ja nätisti kulkee. Vanhat tulpat oli HD alkuperäiset ja sen näköiset että olivat paikallaan viettäneet melkoisen pitkän tovin. Niistä näki hyvin tuon HD alkuperäisosien loistavan laadun, oli sitten niin perkeleen vinot joka puolelta. :D
 
AVAUDUTAANHAN nyt tännekin vähän...

Viime kesänä yritettiin Bulu varastaa tuosta kadun varresta, sillon jäi muistoks ruuvi virtalukossa. Tuollon sai lukkoseppä vielä lukon korjattua ja loppukesän sai pyörä olla rauhassa.

Viime yönä yritettiin taas kerran pyörä viedä, nyt oli jo edistytty sen verran että oli tullu virtalukosta kaikki rojut pihalle ja pohja vaan jälellä. Levylukko onneks pelasti, oli aika tiukkaan vetässy loksun väliin jumiin. Ilmeisesti pyörä käytetty kylellään, vaihdepoljin vähän vääntyny ja se kumi revenny + taka-akselin suojassa raapima jälkee. Runkoon ei oo onneks tullu mitään.

Sittenpä ei muuta ku tilailemaan uutta lukkosarjaa. Vai saako tuohon tolla avaimen mukana tulleella numerosarjalla sarjotettua uutta virtalukkoo ettei tartteis koko settiä vaihtaa? Hintahan on tietysti jotain todella perkeleellistä :D

Pistää vituttamaan ku ihmiset ei voi kiinnittää tuohon levylukkoon huomiota ennen ku menee rassailemaan. Pitää varmaan hommata vielä joku kirkkaanpunanen järeempi vaijerilukko toiseen pyörään ku tuo kirkkaankeltanen levylukko ei tarpeeks osu silmään. Jospa ois tältäkin pahalta vältytty. Autollahan sen sit saa vietyä ku heittää vaikka pakun konttiin mut se on jo asia erikseen. Melkein kyllä jo mietin että oisin jättäny pyörän paskotulla virtalukolla ilman levylukkoo tohon kadunvarteen ni ois saanu vakuutuksesta rahat, ottaa pattiin korjailla toista kertaa samasta syystä.

Ja sit ku saa uuden lukon kiinni, niin pitäs varmaan suunnitella pyörälle uutta säilytyspaikkaa, kyllä kerta kesässä lukon kans puljaamista riittää mulle :)

Puuh, kylläpä puhalluttaa...
 
Avautuminen helpottaa aina vähän tuskaa.

Mulla on XENA hälyttävä levyjarrulukko, pari kertaa tullu "kokeiltua" työntää pyörää lukolla ja se kyllä pitää niin iloista ääntä että jää pyörä siihen. Tuo pitää ensin pienen varoitus äänen ja sitten kun seuraavan kerran sitä tökkää ni alkaa ujellus ja ääni on mahtava :D:D

Tosin jos joku asiallisen näköinen mies työntää pyörää pakuun ja lukko huutaa ni naapuritkin saattaa vaan tulla auttamaan kun päivittelee että on avaimet hukassa [sad]
 
pnuts, kyllä tossa tilanteessa korjauttaisin koko homman vakuutusyhtiön piikkiin. Ilmeisesti, korjatkaa jos olen väärässä mutta ilkivaltavaurioissa ei edes bonukset laske. Jos uutta virtalukkoa ei pysty sarjottamaan minkään koodin tai avaimen perusteella, alkaa olla vaihtoehtona vaan koko lukkosarjan uusiminen tankin korkkeineen ($$$) tai joku aftermarket virtalukko eri avaimella.

Paskaa säkää kyllä sulla käyny, tuolta orgin puolelta aiemmin luin tilityksiäs asiasta viime kesällä..
Täytyy senverran heittää huumoria, että varkaan on kyllä todella tehnyt mieli omistaa buell (hehe, kenenpä ei) koska oli sentään löytänyt virtalukon :D
 
Tossa kattelin jo twin motorcyclesiltä, uus lukkosarja sisältäen virtalukko, satulan lukko ja bensatankin korkki 140€ + VAT ja toimituskulut. Omavastuu vakuutuksessa 150€.

Itelläki kävi kyllä kauden alkaessa mielessä tollanen hälyttävä levylukko, ja nyt varmaan ois sit korkee aika jotain hälyä hankkia. Mietin myös tota Storm Motorin myymää 49€ perushälytintä, sais siinä ton ajoneston samassa. Pitäs vielä selvitellä että onko siinä sitä vilkkuvaa merkkivaloo, tässä tapauksessa semmonen ois varmaan jo ehkässy koko yrityksen kun ei oo ilmeisesti mikään alan ammattilainen ollu liikkeellä :) Kai se ois muuten ton levylukon tosta tsekannu.

Oli se jälkensä siistiny, ei oo jättäny virtalukon sisuksia kadun varteen :D

Kovasti on kyllä joo Buellia tehny mieli, tossa ois ollu yks Monster, yks Ninja ja sit joku vähän vanhempi Suzukin (muistaakseni) kyykky ja joku uudehko Kawan nakupyörä tarjolla... Valitsi tietysti sen parhaan noista kaikista ;)
 
Back
Top