Finnish Buellers!

Buellxb Forum

Help Support Buellxb Forum:

Mahtaako kukaan osata antaa neuvoja X1:sen käyntiongelmille:
Noin 4500-5000rpm,vedättäessä alkaa hillitön "rykiminen", ikäänkuin loppuisi polttoaineen saanti, kun keventää kaasua,niin ikäänkuin yrittäisi alkaa vetämään paremmin,mutta sitten jatkaa rykimistä. kurkkasin himaanpäästyä tulpat ja takapytyn kynttilä on ihan valkoisen harmaa, eli käy laihalla?
Etupytyn tulppa on hieman parempi,mutta mielestäni sekin hieman liian vaalea.

Pyörä on x1,vm 2001 ja ruisku. Putkena on Vance & Hines, ja ruiskuboksi on Vdo:n tekemä, kaiketi ecmspy:llä saa säädettyä. Ilmanputsari on vakio airbox, Bmc;n vapari sisällä.

Voiko esmes lambda antaa vääriä arvoja vaikka ei vikavaloa tai vikakoodia näyttäisikään?
Onko muita vinkkejä josta alkaisi etsimään syytä?
 
Terve markku, onko ilmanputsari puhdas? Ensimmäisenä kattosin tuon ilmanputsarin että siellä on kaikki ok ja sen jälkeen TPS:reset ja samalla tarkastaa että onko ecm:ssä "open loop learn"" ja lambdan luku edes päällä, löytyy kohdasta ecm config ja katso vikakoodit samalla. Katso myös "ECM runtime" välilehdestä sen hetkinen AFV%, jos se on yli 100 niin käy laihalla ja alle 100 niin rikkaalla, olettaen siis että tuo edellämainittu open loop learn on ruksittuna.

Pahoittelen epäselvää kirjoitusta mutta heräsin juuri :p

Ja onko vika ollut alusta saakka vai ilmaantunut äskettäin?
Jos Race boxissa on nuo edellämainitut poissa käytöstä niin ei ehkä kannata lähtee muuttelemaan vielä
 
Moi,
Täytyy kurkata putsariin ja kattoa et mitä siellä on, se ei oo kovin vanha, olikohan huhtikuussa laitettu.
Tps on resetoitu, katoin eilen et mitä se näyttää, olikohan 1,4 prossaa vai volttia, en nyt muista.
AFV oli muistaakseni 106% eli laihalla on..
Kyl sen mun mielestä pitäisi olla open loop asennossa, sehän kai tarkoittaa sitä että lambda ohjaa ruiskua?

Ekan kerran toi oire tuli pari viikkoa sitten motarilla, kaiketi siitä lähtien on ollu päällä,ei ole tullu vedettyä täydellä kaasulla kun eilen...

Mut, tarvii kurkata tonne putariin,mulla on pieni epäilys siitä imuputkesta, et se ei olisi paikallaan, kun se oli nippusiteellä ja poraruuvveilla kiinni siinä väliseinässä silloin kun ostin ton vekottimen...

Mahtaaks joku tietää et onko tos ruiskussa sama pulttijako imutorvessa kun kaasarissa?
Kysyn siksi että ole suunnitellu ton orgis airboksin korvaamista Forcewinder putsarilla ja niitä tuntuu olevan helpommin ja edullisemmin saatavilla kaasarimallille, ja sen ilmanlämpöanturin saan asennettua kyllä siihen kaasarimallin imutorveen
 
Edittiä edelliseen:
Afv oli 135,2 eli ihan helvetin laihalla?
Tps 1,6 astetta ja prossaa, volttiarvo 0,94

Ilmanputsarissa oli imutorven ja laipion välissä rako,se on tiivistetty ja ilmanlämpöanturi näytti ihan ookoolta silmämääräisesti tarkasteltuna eli puhdas, muuten putsarissa on kaikki ookoo,ja noi arvot putsarin läpikäynnin jälkeen..seuraavaksi kai aletaan etsimään vikaa polttoaineen syöttöpuolelta?
 
Okei kävitkö ajamaa millasen lenkin kun tuloksena oli tuo 135,2? se on aika paljon. Kun taas tuo 106 on vielä ihan normaali.
 
alkais olla prätkä valmis, tämän kesän viimeinen osa tipahti ranskasta:
P1010053.jpg

Ja heti näytille :D
26052012659.jpg
 
Aika vihasen näkönen xb..
Makelaelle: toi afv arvo on tyhjäkäynnillä, tarvii käydä tänään hieman vedättämässä,niin josko se muuttuisi?
 
Tervetuloa Weikko :) Tuossa Haritussa olen nähnyt yhden buellin, on aika usein parkissa siinä huollon vieressä, tunnistaako ketään omakseen :)
Missäpäin turkua Weikon bulu majailee?
 
Terve cbr72. Bulu majailee keskustassa portsan seutuvilla, missäs omasi?
Yhden Buelistin kanssa jutuille pääsin jo, majailee Littoisissa. Sunnuntaina näin Sairashuoneenkadulla nätin bulun, musta jossa kultaista tribal-kuviota, hetkeä myöhemmin kuski kaasutteli Puutarhakadulta sataman suuntaan, kenen mahtoi olla.. :)
Onkohan jokirannassa huomenna Buelisteja? ;)
 
markku, kyllä kannattaa käydä ajamassa kunnon lenkki, tuo afv on jatkuvasti muuttuva arvo niin se voi hetkellisesti käydä korkeellakin mutta näin äkkiseltään uskosin että tuskin ecm:n mitään vikaa yhtäkkiä ois tullu et ainoo mikä ni se TPS
Millos se on resetoitu? eikai siitä haittaa oo jos sen uusiks tekee ja ajaa sen 10min 3000rpm "opetusajon" ja kattoo vaikuttiko.

Basbar taidat olla jonku sortin fani? :) hienolta näyttää
[up][up]
 
Tänä kesänä en ole jokirannassa bongannut viellä yhtään buellia? Rantaan olisi tarkoitus tulla piipahtaa jos vaan ehdin :)
 
Makelae, Eilen vaihdoin bensaputsarin ja kaivoin lambdan esinn tarkastelua varten, vaikka ei siinä oikeestaan mitään silminpistävää näkynyt,kuhnhan ajattelin että jos se olisi karstassa,tms, mut se oli päällisinpuolin ookoo, samalla putsasin maadotuspinnan,ettei jää siitä kiinni. Tämän jälkeen ecmspy kiinni, jolloin osui silmään välilehti reset AFV, eli sinne sörkkimään: resetoin afv arvon 100% jolloin ei bulu käynyt oikeestaan edes tyhjäkäyntiä kunnolla,tämänjälkeen nostin afv arvon 110%:aan jolloin käynti parani huomattavasti. Sit koeajolle(anteeksi naapurit), nyt antoi vedättää about 7000 asti, eikä rykinyt oikeestaan yhtään. Valitettavasti nyt jää hämärän peittoon se että vaikuttiko käytökseen bensaputsarin vaihto, imuputken tivistys,vaiko tuo afv arvon manuaalinen muutos tuohon 110% arvoon?

Surkuhupaisintahan asiassa on se ettei mulla ole hajuakaan että mikä toi AFV edes on? Voisin kuvitella että se on joku faktori joka vaikuttaa ruiskun käyttäytymiseen?

Noh, Maanantaina Dyno-Mightille penkkiin niin saadaan jotain muutakin pähkäiltäväksi??

osaisko joku sano että kuka ymmärtäisi parhaiten tuon boksin ja ecm spyn päälle?
 
Nonnii.. Tällä viikolla sain jo kantapään reunan nostettua tapille. Ehkä jo viikon päästä on koipi siinä kunnossa, että saa koko jalkapohjan ja sit alkaa mun ajokausi! Kova on polte tien päälle, kun ollut niin hienoja kelejä.

Jos ei muuta, niin ainakin on ollut aikaa tehdä noita ikuisuusprojekteja kuten tallin siivousta. Jos joku tarvii orkkis penkkiä, niin löytyy semmonenkin ylimääräinen. Joka puolelta ehjä jakkara.
 
Markku, hienoa että jotain tapahtui :) eli siis tuo afv (active fuel valve) kertoo paljonko ruisku korjaa seosta pyrkiessään air fuel ratio 14.7 elikkä kun afv on 100 mennään bensakartan lukujen mukaan ja kun ruisku huomaa että ollaan laihalla nostaa se tuota afv:tä sitämukaan kunnnes seos on sopiva eli kun laitoit sen 110 niin se meinaa että se rikastaa 10% ja tämä lukemahan muuttuu ajon aikana jatkuvasti tarpeen mukaan pienellä viiveellä, eli kun ajat pitkään esim pikkukaasulla 3k kierrosta niin ecm laskee arvot (open loop learn) ja kun lämäset kahvan nurin niin ecm käyttää tuolla alueella opittua afv arvoa WOTilla(wide open throttle) jne jne

Sax toivotan pikaisia paranemisia!
 
Kiitos makelae! Koville tämä on ottanut, kun ei huhtikuusta lähtien ole juuri pystynyt mitään harrasteleen. Ajan sitten koko alkukesänkin edestä, kun se aika koittaa.
 
Moro, tuli kans hommattua bulu, ja heti tuli takapakkia. Eli meni remmi poikki ja vaihdoin uuden tilalle ja tuntuu että on niin helkkarin kiriällä. Mikä olis hyvä kireys ja mistä tuota yleensäkään säädetään vaiko mistään [confused]

Pyörä siis xb9s -04
 
Moromoro turbuell ja tervetulova foorumille.

Jos sulla ei ole mitään free spiritsin hipohipo hihnakiristäjää niin sitten ei ole mitään säädettävää kiristystä. Tuossa free-spiritsissä on hihnakiristäjässä jousi jonka jousipaine pitää hihnan kokoajan kireällä (vakio kiinteällä hihnakiristäjällä vaikka endoissa stunttailijoilla tuppaa hihna kiristymään liikaa johtuen jousen liikeradasta)
 
Kiitos kiitos

Joo vakio tuo taitaa olla, ihmetyttää vaan kun hihna oikeastaan "soi", ei hinkkaa mihinkään. Niin kauan hihna kutakuinkin sopivan kireällä/löysällä(liikkuu vapaasti n. 1cm) kunnes kiristää taka-akselin kiinni. Näin siis lepotilassa pyörä seisontajalalla. Jousituksessa hihna kiristyy(kö)?
Voisko uusi hihna olla muka niin tiukka että se pitäis ns. sisäänajaa(oon kyllä ajanut n.50km jo). Mietityttää vaan ettei se väännätä mitään hihnapyörän akselia tms. kun on niin kireän oloinen?
Kiitoksia neuvoista.
 
kyllä mäkin hieroin päätäni että voiko se olla niin kireällä mutta kun päästelee muutaman satasen ni se siitä löystyy sopivaks
 
Eilen illalla näin Kotkassa Hyväntuulentielle menossa olevan tummanvihreän Fireboltin. Olikohan joku, joka lukee tätä palstaa?
 
Back
Top