Finnish Buellers!

Buellxb Forum

Help Support Buellxb Forum:

Tsemppiä [up] Mulla pyörä tosiaan seisoo edelleen sen iskarin takia. Noh, olipa hyvää aikaa repiä etupäätä auki ja maalata ne lamppujen sivuilla olevat alumiinikäikäleet :)

Terskele!
Uusi Buellisti Vantaalta esittäytyy.
Monen vuoden funtsimisen jälkeen viime syksynä Hornetti vaihtui viimein 2004 XB12S:ään. Eipä ole kaduttanut vaihto...
Mopo on hinkattu talvella kuntoon ja on ollut jo reilun viikon ajossa. Harmina on vielä uudesta stefasta huolimatta öljyä tihkuva oikea etuiskari. Jotain sille tarviis tehdä, mutta ensin pitää ajaa pahimmat tuskat pois.
Voisin olla kiinnostunut kimppa-ajeluista yms. tapahtumista tässä lähettyvillä.

Kiitos. Nyt on kuvakin uploadattu. Hintsusti on kyllä talvinen, mutta ei nyt ole joutanut kuvailemaan kun pitää ajaa.

Sulla on juustoraastin paikoillaan [confused] Karun näköinen orkkiskilpitelineellä, mun mielestä.

Joo, olen ehkä vähän pervo tai ainakin outo, mutta mun silmään se on paremman näköinen kun typistetty perä.
Pitäähän koirallakin olla häntä eikä mikään sivareilla nipsastu pätkä. Miten tämä nyt sit liittyy mopoihin, se jää varmaan kaikille (minullekin) arvoitukseksi...
Makuasioista ei voi kun kiistellä.
Rekkari vois kyllä olla vähän tuota perinteistä suomalaista A4:sta pienempi.

Tervetulloo foorumille :)

Siistikuntosen näkönen tuo on, kilpitelineestä tosiaan voi olla eri mieltymyksiä :D Mikäs vaimennin sulla tossa on?

Kiitti. Edellinen omistaja oli ruuvannu siihen HP:n pöntön. Vähän jännittää tuleeko Ahvenistolla pakit. On siihen noisekilleri, mutta en ole jaksanut kokeilla. Nyt lähden mopolla töistä kotio, melkein suorinta reittiä...

Kävin eilen heittämässä Bemböle-Kirkkonummi-Kela-Fagervik-Karjaa-Fiskars-Karjalohja-Lohja-Bemböle lenkin. Matkaa tuli vähän alle 300 km.

Saakeli että on pahoja routapomppuja ja hiekkaakin aika reippaasti. Hyvin bulun jousitus kuitenkin toimii, kertaakaan ei tullu oho-fiilistä. Pikkasen vois ehkä jousitusta kuitenkin pehmentää, nuo tehtaan suositukset taitaa olla vähän tasaisemmille teille. Onko joku kokeillu pehmentämistä, onko se virhe ja meneekö heti pilalle?

Mukana oli bulun lisäksi bemari, tupla-X ja bomber-suitza. Kuulemma kaikki kuuli aina kun väänsin tuppea reilummin auki, vaikkei se siinä bulua ajaessa niin erikoisen kovalta kuulosta. Ei taida olla toivoakaan Ahvenistolle, tai sit noisekillerin täytyy olla aivan hämmentävän tehokas.

Niitä tehtaan suositusasetuksia on kehuttu aika kovaksi. Rohkeesti vaan säätämään mutu -tuntumalla omalle painolle ja ajotavalle.

Tohon ääneen on aika vaikee sanoo mitään, kun en ole ikinä kuullu miten tollanen hp soi! Osaakko sanoa onko kovempi ääni kun vaikka race pönttö tai jardine?

Tänään näin ekaa kertaa toisen Buellin liikenteessä! VT 15:llä Kouvolan suuntaan paineli XB12S tai 9, oranssi läpinäkyvä "etukate" näytti olevan. Kenenköhän pyörä oli kyseessä?

muutaman kerran oon tampereella kans buellin nähny, mut nyt ihan oikeesti puhutaan kolmen vuoden aikana muutamasta kerrasta :D Tunne on infernaalinen kun sattuu tulemaan sieluveli vastaan :D

Sinä, jolla on sininen XB9R usein parkissa tampereella Ruskossa erään metallifirman pihalla, niin ilmoittadu foorumille välittömästi :D

JohnyK: Ei mulla ole mitään vertailukohtaa pönttöjen äänistä. Kyllähän se paukuttaa kun tupen auki vääntää. Rauhallisilla rannelliikkeillä meteli ei ole ollenkaan paha.

MP-messujen lisäksi ei ole montaa kosketusta buluihin.

Noin 3 vuotta sitten koeajoin yhden liikkeessä olleen bulun ja silloin olin niin ihmeissäni etten yhtään muista mikä pönttö ja millaista ääntä piti.

Seuraava kosketus buluun oli pari vuotta sitten, kun Hornetti oli säädettävänä Järvenpäässä Viaber Oy:ssä. Säätäjällä oli bulu siellä parkissa.

Seuraava kosketus olikin se kun ostin viime syksynä oman.

Tällä ajokaudella olen nähnyt yhden kerran toisen bulun Pitäjänmäellä ja silloinkin olin itse liikkeellä Subarulla.

onko ollut labda anturin hajoamis ongelmaa muilla...

vaihdoin imusarjan tiivisteetkin että jos se hörppii sieltä ilmaa mutta nyt tais mennä labda taas, ainakin on pauke taas sen mallista

oliskohan ruiskun säädöissä jotain haikkää vai mistä lähtis ettimään

turhan kalliiks tulee ostaa 2000 km jälkeen uus anturi:D

Ei ole henk.koht. kokemuksia, mutta Järvenpään pohjoispuolella Kellokoskella on Davidsson Garage. Sen omistaja Pasi on saanu koulutuksensa aikoinaan Buellin tehtaalla Ameriiikassa. Uskoisin että sieltä saa apua melko moneen bulu/hd-ongelmaan. Pasin pajalla ei ole dynoa, mutta sen puljun kautta minunkin bulu meni dynottavaksi. Tarkoitus oli dynottaa pois se bulun tyypillinen nykiminen. Se lähti melko hyvin pois ja sivutuotteena tuli lisää 5 hp ja 5 Nm ihan koko kierrosalueelle, verrattuna raceboxin säätöihin. Homma tuntuis olevan aika hyvin hanskassa.

Bulu, nyt vasta hokasin ton sun viestin jousitusasioista edellisellä sivulla. Voin yhtyä tohon "buellilla ei oho-tilanteita" täysin :) Kyllä tuo alusta vaan toimii niin hyvin.

Minähän en toisaalta niistä asioista paljon ymmärrä mutta mun mielestä tehdassuositus on vähän kovanpuoleinen. Itelle olis takajousessa ollu suositus esijännitykseksi 2 mutta oon pitäny 1:ssä, hyvin toimi eikä mitään kummallisia tilanteita aiheuttanu viime kesänä. Vai oiskoon nyt sitte just sen takia hajonnu...? Ei kai, mutta toisaalta näin jälkeenpäin ajateltuna ei mikään ihme. Oli mulla viime kesän Lapinreissulla sen verran "ylikuormaa" :-D

Kellokosken firmasta sen verran, että ite käytin pyörää siellä viime kesänä...

Mites j4nn3 kommetoisit Kellokosken firmaa? Posi/nega?

Lueskelin just jostain netin syövereistä pitkää tarinaa jousituksen säädöistä. Minäkin ajattelin ensin vähentää takapään pre-loadia, mutta tarinan mukaan se vaan madaltaa takapäätä. Sekinhän vaikuttaa siis jo vaikka mihin, mutta ilmeisesti se ei juurikaan pehmennä jousitusta. Sen sijaan compression dampingia täytyy vähentää (vai lisätä, miten päin se nyt ajatellaankaan). Yhtä kaikki sillä pitäis saada nopeampi jouto aikaiseksi kun pomppu tulee vastaan ja tuntuman pitäis olla siis pehmeämpi.

Lämpenis nuo kelit taas uudelleen niin täytyy ottaa joku tietty routapomppu-lenkki jota sit höylää eri asetuksilla.

joo kyllä se on buellia ruvettava kellokoskelle viemään (on se niin hullu laite :D )

jospa sillä ruiskun kokonaan uusiksi säätämisellä asettus ja vähän meno tasaantus, olis vielä loppukesästäkin kuulo tallella:)

Back