• You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will see less advertisements, have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!

    If you have any problems with the registration process or your account login, please contact us.

Finnish Buellers!

Buellxb Forum

Help Support Buellxb Forum:

Moro, mitäs ukot vieläkö on bulut ajossa? Itsellä olis tarkotuksena saada viikonloppuna kesän vimoset ajot ja sit talviteloille [up]
 
On on vielä ajossa.. täs just vapaapäivää viettelen mut ei stana tonne ulos viitti lähtee itteensä kastelemaan.. Lauantaiksi saatiin villi visio jos lähdettäis Ahvenistolle ku siel on se joku radalle.com tms päätös niin buluilla piipahtamaan! edellyttäen siis et on edes suht lämpöstä ja kuivaa! Mukaan vaan! :)
 
Mun tarvii olla illalla hämeenlinnassa mutta kyllähän sitä vois keritä ahvenistolla käymään, laitas Johny huomenna illalla vähä viestiä ni katellaan mitä keliä se lupailee
 
Juu ajossa on vielä. Samoilla mennään kuin ennenkin kun lunta pysyvästi maassa niin pyörä talviunille.[cool]
 
No just.. Heti kun oli hetken poissa koneelta, niin eikös väki oo käyny Hämeenlinnassa. Kun olis tienny, niin olisin tullu jutulle ilmanmuuta näin paikallisena kuskina.
 
^ Haha, arvasin jotain tällasta vastausta kun ei kuulunu mitään :D Juu käytiin kolmen buellin voimalla ahvenistolla, kelitkin oli kohdallaan :)
 
Piti vaihtaa taakse Misukan road 3:nen, Pääsee vielä jatkamaan kuukauden puolitoista ajokautta. Auttaa nuo kahvauojat näin kylmillä keleillä mukavasti.

Mulla on LSL:n lyhkäset kahvat, niin ainakin niissä on säätövarat olleet riittävät. Saman valmistajan kullan värinen tanko on vaalentunut parissa vuodessa, mutta nuo muut osat ovat vielä pitäneet värinsä.
 
Terveppä terve pitkästä aikaa. Mää vein perjantaina pyörän Kellokoskelle 24000km/talvihuoltoon. Tulin siihen lopputulokseen, että ei taida meikäläisellä enää kilsoja tulla tälle syksylle, että joutaahan tuo jo huollon kautta talviteloille. Vaan eipä sitä koskaan tiedä...

Hassu juttu kun viime aikoina tullu monta Buellia vastaan, esim. muutama viikko sitten Paippisten Moottorikahvilassa Mobilisti-lehden Jamboreessa (translucent oranssi XBS), viime tiistaiaamuna Helsingissä (musta XBS) ja viimeksi sunnuntaina Lappeenrannassa (Ulysses!).

Kahvajuttuihin pakko kommentoida, että itellä on CRG:n shortyt, enkä vois olla tyytyväisempi.
 
Ei auta muu, kun suunnata vielä Tampereen suuntaan, jos tulee ajokelejä..
 
Uudet gummit tuli alkuviikosta, Metzeler Roadtec Z8 Interact oli valintana pitkän pohdinnan jälkeen.

Aloin sitten takavannetta irroittelemaan ja heti alkuunsa homma tyssäsi, taka-akseli onkin aika erikoisella mutterilla kiinni. Sieltä löytyi 7/8" kuusiokolokanta, eikä semmoista hylsyä tietenkään kuulu normihylsysatsiin. Kiertelin oman kylän paikat läpi ja vähän naapurinkin. Kellään ei ollut ja useimmat ei ollu ees kuulleetkaan tommoisesta. Joku tais vähän epäillä, että onkohan nyt varmasti oikeet numerot lapulla.. :D

No sitten onneks foorumia lueskelin ja täältä löytyikin aika hyvä vinkki: pyörän mukana tulleessa pienessä työkalupussissa on tuplamutteri, jolla akseli avataan! Eipä tullut ees mieleen, että ovat tehtaalla laittaneet sellasen mukaan. Huomenna pääsee sitten ottamaan vanteet irti ja saan uutta kumia alle. [up]
 
j4nn3, olin jo ihan varma et oot myyny pyöräs kun ei miehestä kuulunu täällä mitään :)

^Juu sellanen akselityökalu sieltä pussukasta pitäs löytyä. Niille tiedoks kenellä ei sellasta siellä ole, että esim biltemasta saa moottoripyörätarvikkeista sellasta akselityökalua mikä sopii myös buellin akseleihin! Sellanen tarvis hakea sieltä, multa kyllä löytyy se alkuperänen mutta siitä puuttuu niitten "muttereiden" välistä sellanen levee korilaatta minkä takia se aina putoo sinne akselin sisään..

ps. muista vielä löysätä sieltä svingin alta se akselin lukituspultti! :)
 
Ku mulla oli ensimmäinen rengasremontti ni tein avaimen kuorma-auton pyörän pultista ja kahden metrin putkesta (ja paljon sähköliimaa) :D seuraavaan remonttiin kävinki hakemassa suosiolla stormilta spesiaali "hylsyn" jossa on kuudelle akselille sopivaa kokoa.

Hirveä hiustenkuivaaja kuume vaikka tukka on näinki vähäistä ;):D
 
Nonni uudet on alla. Yks mikä jäi hiukka ihmetyttämään oli etupään akselin momenttiin saaminen. Ainakaan oma momenttiavain ei pelaa "väärinpäin", ku on vasenkätinen kierre. Laiton sit ihan mutulla sopivaan tiukkuuteen. Kaipa ne kaks pientä kiristyspulttia hoitaa hommansa..
 
Mistä ootte tilannu renkaat? Itellä menee hankintaan Metzelerin Roadtec z6 tai z8.
 
Ite tilasin Z8:t Rengaskontista, 300 e yhteensä ja tulivat kotiovelle. Vielä en voi noista mitään sanoa, mut tänään käyn testiajolla :)
 
Kattelin et toi Rengaskontti on ainakin edullinen, mutta osaako joku sanoa, mikä ero noilla lisämerkinnöillä on, kun esim. Roadtec Z6:sta löytyy lisämerkinnöillä C, K, E ja ilman merkintää. Z6 Interact versiosta löytyy vaihtoehdot ilman merkintää ja C-merkinnällä ja samoin on Z8:ssa.

Jostain luin, että C-merkintä olisi vahvistettu, mutta pitääkö Buellissa olla joku lisämerkintä?
 
Hillittömän googlettamisen jälkeen selvis, että noita muita koodeja edellytetään joihinki tiettyihin pyöriin ja malleihin, kuten BMW K1200 ja Yamaha Fjr 1300.

Laitoin tilaukseen ihan ilman lisämerkkejä olevat Z8:t. Toivottavasti ovat yhtä hyvät kuin nuo vanhat Z6:t..
 
Muistakaa sitten tiukata takavanne ohjeen mukaan, eikä hampaat irvessä momenttiin. Mulla oli huoltoliike aikoinaan vetänyt ilmeisesti varman päälle, joka aiheutti laakerin hajoamisen.

Lopetti pyörä sitten lataamisen. Ei lataa ollenkaan. Pitää ruveta selvittämään, onko jännitteensäädin vai laturi tiensä päässä.
 
Back
Top