Finnish Buellers!

Buellxb Forum

Help Support Buellxb Forum:

Onkohan normaalia että kun kytkimen tarkastusluukkua aukaisee niin se koppa on sisäpuolelta vaalean vaahdon peitossa, eli siis vaihteistoöljyt vaahtoaa?

Toisekseen kysymys teille onko normaalia että kytkin irrottaa huonosti kylmällä koneella mutta lämmettyä alkaa irrottaa normaalisti, säädöt on kunnossa ja tarkastettu?

Vaihteistoöljyt vaidettu reilu kuukausi sitten, sillonkin oli kansi vaahdossa. Pääseeköhän vettä kytkinvaijerin kautta? lueskelin tuossa että kun kytkin ei irrota on ensiövedon kopasta haljennut huullos mutta oireena on ettei irrota kylmänä eikä lämpimänä... täytynee ilmeisesti hieman availla lootaa.
 
makelae, Eihän tuo normaalia ole! Siellä on siis vettä öljyn seassa ja ainkin kytkinvaijerin kautta sitä pääsee enskakoppaan. Pistin itelleni siihen kytkinvaijerin säätöpotikan kumihupun yläreunaan pienen nippusiteen tiivistämään sen hupun yläpään. Luulen että tuo kykinvaivakin voi johtua tuosta vesiöljystä.. Avasikko viimekerralla sen enskakopan pois ja putsasit ne möhnät kunnolla?

edit: Ja kannattaa vielä katto tuo vaihteiston / enskan huohotuslähtö onko se murtunut sieltä vaihteiston päältä!
 
Johny Kidd, kiitos vastauksesta ja oikeessa olit, vaivat hävis kun vaihdoin huuhteluöljyt sisään, ajoin parikyt mailia ja vaihdoin vielä kerran tosiaan se kumilortto oli aikasemmin aukaistaessa täynnä vettä, laitoin vaseliinia ja tiivistin teipillä ja nippusiteillä, huohotuslähtö näytti toimivalta.

Pitänee kuitenki vielä tarkkailla alkaako vaahtoa tulla [smirk]

enskakopan "huullos" oli onneksi ehjä, lueskelin tuossa forumia vähä enemmän ni taitaa olla ikävän yleistä että se murtuu
 
Olis ollu mukava päästä HBS:hun, mutta valitettavasti oli juostava Jukolan viestissä. Se olis hieno homma, jos kesällä olis joku kokoontuminen, kun ei aina innosta noiden harrikkamiesten kanssa ajella. Täältä Hämeenlinnasta suihkii hienosti ympäri Suomea.
 
** ILMOITUS **

Mitenkä olisi muilla herroilla innostusta kokoontua 30.7.2011 Alastaron moottoriradalla Trackday -ratapäivillä lauantaina? Halukkaat siis pääsisi kiertämään rataa ja ratapäivän jälkeen olisi mahdollisuus siirtyä mökkimajoitukseen ja illan suunnitelmissa hiukan grillailua ja saunomista? Yöpyminen mökillä on siis tietenkin mahdollista ja jopa suotavaa, jotta kauempaa saapuneetkin pääsisi mukaan!

Ilmoittakaa jos tällainen kiinnostaisi niin pistetään iso pyörä pyörimään!
 
Kyllä mielenkiinto heräsi, tuossa tapahtumassa ei taida olla mitään melurajaa ?

Ja todennäkösesti olisin lähdössä rataakin kiertämään ja sitten vielä iltaakin viettämään :)
 
Erikoisen hyvältä kuulostava suunnitelma, tuo Ahvenisto.
Harmittaa vallan vietävästi että ajankohta ei vaan natsaa minulle.
Ainakin mulla kesäviikonloput on yleensä buukattu täyteen jo huhtikuussa...
Voiskohan vastaavaa suunnitelmaa tehdä ensi kesälle niin ajoissa että kalenterissa on vielä koloja?
 
Juhannuksesta kaikki selvinny eikä olla koristamassa tilastoja?

Vähän tuntuu olevan täältä suunnalta nyt vaisua tuo illanistujaishomma trackdayn yhteyteen? Bulu, tottahan toki tuollainen voitais suunnitella ensi kesälle näin pitkältä tähtäimeltä!
 
Minua kiinnostaa kyllä suuresti käydä Alastarolla ja yöpyä siellä. Jos tätä alkais sopimaan joskus huhtikuun seutuvilla, niin silloin on jo varmaan tiedossa kaikki pakolliset suvun häät ja muut juhlat, jotka estää kaiken hauskanpidon.
Katellaanko ens keväänä sit huhtikuussa että olisko lähtijöitä ja milloin olis sopiva aika?

Hyvä vinkki muuten tuo kytkinvaijerin säätöpotikan kumihuppu. Sehän oli täynnä vettä! Nyt on nippusidepatentti viritetty. Ainakaan pari viikkoa sitten öljy ei vaahdonnut, mutta täytyypä vilasta vielä uudemman kerran nyt.
 
Iltoja kaikille. Neljäs kesä meneillään tuon -06 12S kanssa ja jotain uutta tartteis tehdä. Jardinen pönttö on ollut koko ajan kiinni, mutta nyt tilailin tuon K&Nn filsun ja kannen siihen niin pitäisi varmaan tehdä jotain kartoillekin.

Onko jollain hyväksi todettua karttaa tuolle kombinaatiolle, jotka voisin kopsata vai pitäisikö tuo viedä penkkiin?

Mitenkäs tuolla Ansavuorella homma toimii onko oma ECMspy, jolla säätää vai miten homma toimii? Saako miten kiinni, google löytää mxhaustin kautta.

Oman pyörän ulkonäölliset muutokset rajoittuu orginal laukkusarjaan sekä kahvasuojiin. Lisäksi matkaa neuvoo Tomin Rider2 navi.
 
Moro Hannu L. Ainakin mulle on väitetty että vaikka on identtinen HD:n kone ja identtiset pöntöt yms, niin siltikään sama kartta ei toimi.

Minun mopedi kävi Ansavuorella Davidsson Garagen kautta. En tiedä ottaako Davidsson Garage välistä siivun itselleen, vai olisko niillä peräti sovittu hinta jolloin tulis jopa halvemmaksi kierrättää sitä kautta.

Davidsson Garagen löydät netistä ja minun teho/vääntökäyrä-printissä on Ansavuoren numero. Pistän sen sulle privana.
 
Kiitoksia, pitää ottaa tuonne yhteyttä, kun Twiniltä tulee osat kotio. Pitääkin houkutella kaveri 1125 kanssa laittamaan kone säätöihin.
 
Oho, empä oo huomannu että tännekkin on kirjoteltu :D

Bulu, ehdottomasti sovitaan jo keväällä ensi kesän tapaamisia ym. Paras olisi just tollanen ratapäivän yhteyteen sovitettu miittinki!

Tänään tuli kaverin kanssa hänen SS:ään vaihdettua keulaan stefat ja öljyt ja ensimmäiset viralliset ecm spy räpellykset. Ajettiin racemappi orkkis ecm:ään ja hyvin tuntu toimivan, antaa herran kommentoida itse kun koeajoltaan on päässy, että tippuiko tehot 20% onnistuneen virityksen seurauksena :D

edittiä. Ja tervetuloa foorumille Hannu L!
 
Asensitteko kartat tässä foorumissa olevan videon mukaan? Jos tuota itsekin kokeilisi ennenkuin saa tuon pyörän penkkiin. Josko tuo auttaisi tuohon putkessa paukuttmiseen jotain.
 
Kovasti kiinnostaa nuo Pikkujussin ecm''räpellykset'' Itte aattelin mennä sitten joskus Twin tec tunerlla eteenpäin. Hintaa on vähän ja homma hoituu vaan näppäilemällä lootaa. Vähän niinkuin köyhän miehen powercommander. Sytkää ei tosin pääse tuolla säätämään. Ihmetellään lisää kun eri virtysmuodoista saadaan tuloksia. Ansavuoren lukemat on niin hyviä että on sitten tavoteltavaa. Onkos joku löytäny täältä foorumilta tehotuloksia ecm spyllä oikein noin räätälöitynä pyöräkohtaisesti?
 
Moro welmu,
Kuten aikaisemmista postauksistakin käy ilmi, suosin Kellokoskella sijaitsevaa Davidsson Garagea. Omistaja Pasi on saanut koulutuksen Buelleihin Ameriikassa Buellin tehtailla. Vakuuttavan oloinen äijä, joko tietää mistä puhuu tai on helvetin hyvä näyttelijä...
Huoltohinnoista en oikein osaa sanoa mitään, kun aina on ollut mukana renkaan vaihtoa, dynotusta tai iskarin putken vaihtoa. Onhan sinne paljon rahaa mennyt, mutta lopputuloskin on ollut hyvä.
 
Back
Top