• You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will see less advertisements, have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!

    If you have any problems with the registration process or your account login, please contact us.

Finnish Buellers!

Buellxb Forum

Help Support Buellxb Forum:

Kävin maanantaina Ahvenistolla. Ensin meinas tulla vahva masennus, kun mitattiin noicekillerin kans 103 dB metrin päässä pakoputkesta ja 4500 rpm. Vaikka mitattiin metrin korkeudella maasta, niinkuin useimmilla mopoilla mitataan, niin silti 100 dB. Rajahan on 95 dB.
Pertti the circuit master toivotteli hyvää kotimatkaa... Just kun olin vetämässä kypärää päähän, Pertti juoksi takas ja sanoi että tänäänhän on melupäivä! Siellä oli ennen meitä kolme kunnon rata-Chevrolettia kepittämässä ja he eivät olleet mahtuneet 95 dB rajan sisään. He olivat joutuneet ostamaan melupäivän jolloin raja on 110 dB ja se on sitten aina voimassa koko päivän. Vähänkö oli joulu! Äkkiä vaan noicekilleri (Pertin määräys) takas kiinni ja radalle!

Olipa aika mukava ajaa bululla radalla. Mutkaan voi työntää ihan järjettömän paljon rennommin ja kovempaa kuin hornetilla. Kyllä painon mukaan säädettävä jousitus on voitto. Hornetissahan ei ollu etupäässä mitään säätöjä. Eikä tuntunu bulun säädöt yhtään kovalta, kun alla oli tasainen rata.
Noicekiller aiheutti kyllä vahvaa astmaisuutta. Mutkissa olisin ollu reilusti kaveria (Yammu FZ6) nopeampi, mutta kun se mutkan jälkeen avas kaasun, niin ei pysyny perässä. Olispa ollu kiva kokeilla ilman tulppaa...
Helevetin hauskaa touhua se on! Renkaatkin näyttää nyt siltä että mopolla on ajettu, eikä vaan pyöritelty kirkolla. Melkein 100 kilsaa tuli rata-ajoa ja gasoa meni 10 litraa. Röyhee keskikulutus.
Sitten Hämeen Härkätietä pitkin kotio. Hyvä päivä kaikin puolin.

Harmi vaan että moista joulua ei varmaan toiste satu, että joku toinen porukka sattuis just meidän ratapäiväksi ostamaan melupäivän. Saattoi olla siis viimeinen keikka Ahvenistolle. Pönttöäkään ei huvita vaihtaa, kun se maksaa ja samalla menee 500 egen ECM-säätäminen hukkaan.

Josko sitä loppukesästä käväsis kerran Alastarolla. Siellä ei ole dB-rajoja, mutta persaus on kovilla matkan takia.
 
Bulu, kuulostaa vakavasti siltä että meikäläinenkin ottaa tänä kesänä muutaman ratapäivän :D

Mutta, tuo HBS lähestyy ja vois olla aika suunnitella täältä tampereelta lähtijöiden ja matkalta mukaantulevien aikatauluja ja gatheringpointteja :D Hämeenlinnaan ainakin tulee Loimaan suunnalta 2-4 äijää joten Tiiriön ABC vois olla hämeenlinnassa hyvä paikka treffata? Onko tampereelta lähtijöitä sitten muita kun minä ja Pokon? Tuo Keimolan neste vois olla helsingin päässä sopiva paikka tehdä viimenen stoppi ennenkun alueelle siirrytään, jos joku paikkakuntalainen OSAA reitin sinne tokoinrantaan (mulla menis hakuammuntana). Tarkotus olis tuo oma kikotin viedä ihan näytteille asti että ennen klo 11 pitäs olla paikalla!
 
Minä voin tulla Keimolan Nesteelle vetämään letkan perille.

Lyhin reitti olis Hämeenlinnanväylää ja Manskua pitkin, mutta siellä on reippaammin liikennevaloja ja kääntymiskiellotkin aiheuttais pientä mutkittelua.

Parempi vetää Keimola - Kehä I - Tuusulanväylä - Mäkelänkatu - Hämeentie. Hyvin suoraviivainen reitti, eikä ees ihan älyttömästi liikennevaloja.

Karttaohjelma sanoo jotta Keimolasta perille on 25 km ja 30 min. Se olis noin klo 10 lähtö Keimolasta, jotta näyttelyyn menevät härpättimet on ajoissa paikalla.

Jollei kaikki buellistit yhdessä taikka näyttelyn organisoija ole päättäneet että kaikki Buellit menee näyttelyn puolelle pitkään riviin, niin minä jään kyllä suosiolla parkkiksen puolelle. Vaikka se onkin kiiltäväksi vahattu viime viikonloppuna, niin vähän ehkä hävettää viedä lähes orkkiskuntoinen mopo näyttelyyn, jos vieressä on 17000 tuntia rakenneltu kopteri... Mutta katsotaan viimeistään paikan päällä minne letka päätyy.

Jollen muuta kommentoi, niin minut löytää Keimolan Nesteeltä (siltä Helsinkiin tulevien puolelta) viimeistään 9:45 lauantaina.
 
Hieno homma!

Eli jos hämeenlinnasta lähdettäis viimeistään 9:00 oltais keimolassa n. 9:45.

Tampereelta lähtijät oisko Lahdenperänkadun shelli hyvä paikka starttailla? Kahdeksan kieppeillä sais lähtee sitten tuuppaamaan kohti hämeenlinnaa?
 
Terveppä terve, Jos ei jalat tai kädet katkee ni oon messis. Ja lahdenperänkadun shell kuulostaa ihan hyvältä. Ilmottelen vielä jos jostainsyystä peruuntuu mutta jos ei mitään kuulu pyrin shellille 7.30 kieppeillä!
 
shellillä siis, kerkee vielä aamukahvitkin juomaan :)

keli näyttää vähän kosteelta mutta sehän on vaan väline kysymys:D
 
Juu, keli näyttää kosteelta vielä mutta oon optimistinen asiasta että tulee vielä nätti päivä :D Just hain mopon takasin Bike Doctorilta, uudella takapallolla kelpaa lähtee reissuun!
 
Valitettavasti jodun viimehetkellä perumaan reissun muun ilmaantuneen vuoksi [mad] Kiinnostas kuitenki tavata tampereen buellisteja niin mitenkäs jannut on käyny tuolla mustalahdessa tiistaisin? Jos järkkäilis sinne jonku miitin
 
Huomenta vaan... Kaikki kynnelle kykenevät on varmaan jo matkalla. Mähän lupailin sitä yhteisparkkia koittaa järkätä. No nyt kävi niin että nukuin autuaasti pommiin ja tulen myöhässä. Pahoitteluni. (olis ollu hyvä vaihtaa numeroita etukäteen ;-)
 
Kotona taas.

Kiitos kaikille mukana olleille mahtavasta päivästä! Keli ei nyt oikein suosinu, mutta mukava oli yhdistää persoonat nimimerkkeihin! :) Unohtamatta hienoja pyöriä mitä näyttelyalueella oli!

Älääkä te ketkä ette mukaan tälläkertaa päässeet vaipuko murheen synkkyyteen, Seuraava isompi miittinki voitas järjestää Koskenkorva MC:n ratapäiville. Eli Saturday on the raceway 13.8.2011 Botniaring. Luonnollisesti tälläkin kertaa voisi koittaa yhteisajoa etelen suunnalta tulevien kanssa. Tampereelta lähtevät pääsee näppärästi hesasta tulevien matkaan ja turku / loimaalta tulevat parkanossa mukaan porukkaan.

Uppikaahan kuvia te ketkä niitä otitte, Multa uupuu vielä datakaapeli :D
 
sade vaan yritti lannistaa menoa :D minkähä hintanen on tuo että pääsee radalle kokeilemaan.
 
Kiitosta vaan seurasta! En ollu ennen buellistin kans jutellukaan, mitä nyt itteni kans välillä... Oliko märkä kotimatka? Ite läksin kotio kolmen maissa ja pari kilsaa ennen kotia alkoi tulla vettä ihan törkeesti. Eihän tuo ole mitään teidän muiden koettelemuksiin verrattuna, mutta kastuinpahan kuitenkin. Jatketaan turinaa täällä foorumilla ja olen kyllä kiinostunu miitingeistä esim. Tampereella. Botniaring on kyllä vähän kaukana, saattaa olla että mun herkkää persettä ei huvita niin pitkä matka. Palaillaan...
 
Kotimatka ei nyt ihan niin kostea ollu kun mennessä, mut paikoin tuli aika rajuja kuuroja. Pysähdyttiin vielä vehoniemen automuseolla kaffilla kangasalla. Juu tarvii vaikka tänne tampereen suuntaan jotain aktiviteettiä järjestää! Tuo koskenkorvan reissu on kyllä ehdottomasti sellanen että siellä tarvis yöpyä.. Vois sitten keskittyä kiireettä siihen radalla ajoon ja ehkä muutamaan mallaspirtelöön..

Maileja tulee jo tuonne pohjanmaalle senverran että ei päiväksi kannata lähtee.. Kerran käytiin emännän kanssa kahtapäällä alahärmässä ja takasin päivän aikana. 575km tripissä kotona ja molemmat totes perillä et "never again".
 
terveisiä ja kiitoksia vaan mukana olleille, mattimyöhäisillekin. Vettä tuli motarin alusta ainakin Someron risteykseen asti paikoitellen kuin saavista. Loimaalla olikin jo kuivaa! V-twin cityssäkin voidaan joskus tavata, noin aukioloajan puitteissa koska vaan ja sulkiajan jälkeenkin voisi joskus järjestää jotain pikkuporukan puuhastelua, esim tehonmittausta;)
Ja mitä tullee ylipäätään muiden Buellkuljettajien tapaamiseen, eipä heitä Harrikkaralleissa juuri näy, joten täytyy tosiaan keksiä vaan ihan oma viiteryhmä ja saada vaan lisää porukkaa mukkaan...
 
Moro kaikille. Uusi kuski ilmottautuu täältä Tuusulasta. viikko sitten tuli hommattua 08 XB12SGC ja on tykätty. Heti kysymys kaikille että oletteko itse modannut tuon taka härpäkkeen lyhyemmäx vai ostaneet n.200€ maksavan uuden palikan? Ei oikein istu silmään tuo orggis perä. Tietysti jos jollain lojuu ylimääräinen hyllyssä niin hep!
 
Tervetuloa welmu foorumille ja onnittelut valinnasta!

Tosiaan, tuo kovalla rahalla maksettu perä taitaa olla yleisempi täällä, ameriikassa taas tuo lyhennetty orkkis on se juttu. Jos yhtään tee se itse vikaa on niin tuo orkkiksen lyhentäminen on helppo homma (pengo hieman foorumin DIY -osastoa) ja rizomalta löytyy edullisempaan hintaan lyhyttä lasikuitusta perää johon asennetaan orkkis takavalo!

Sitten vaan kuvia ja juttua users bikes osioon! ;)
 
Back
Top