• You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will see less advertisements, have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!

    If you have any problems with the registration process or your account login, please contact us.

Finnish Buellers!

Buellxb Forum

Help Support Buellxb Forum:

American Car Showssa tuli ihasteltua Johnnyn ja kummppaneiden Buluja ja alkoi kaasukättä sen verran polttelemaan, joten tänään piti aloittaa ajokausi ja siirtää laite talvisäilöstä kotipihalle. Nyt 100 kilsaa takana ja näpit vieläkin jäässä :)
 
:)

Thaloc: in finnish language many words are combined together, for example:
"lentokonesuihkuturbiini moottoriapumekaanikkoaliupseerioppilas" (Wikipedia says that it's the longest word). It means something like "aircraft-turbine-assistant mechanic-non-commissioned officer-student". :D

Edit: I couldn't even post that word here: Error: Word is too long. You can't use words longer than 60 characters I had to put a space at the middle of that long word :)
 
Thaloc: One reason for long words is that we don't have words like to, from, at, on, in, by... Instead, we add something at the end of the word, to express the same thing.
That's really horrible for the poor people trying to learn Finnish. I know only few who have tried to do that, but some have succeed in that unbelievable task. The motivation for learning is always love...
 
Lisää selvennystä Alastaron Buell-kokoontumisajoon:

Koska kaikki Alastaron viikonloput tulevalle kesälle on jo varattu, niin ainoaksi ratkaisuksi jäänee liittyminen motorgiin (liittymismaksu 15€ ja vuosimaksu 25€) ja kurvailu heidän ratavuorolla.
Täytyy muuten kysellä että miten aikaisessa vaiheessa motorgin ratavuorot on jo yleensä buukattu täyteen...

Aluperäinen suunnitelma olis siis mennä radalle lauantaiksi ja yöpyä la-su yö jossain ennalta varatussa mökissä/hotellissa tms. osallistujamäärän mukaan. Siinä vois sit illan mittaan vertailla vehkeitä ja jupista mukavia bisse käpälässä.

Motorgin sivuilla ei näy vielä Alastaron lauantaiset ratapäivät, mutta Alastaron kalenterin mukaan ne on:
- 4.8.
- 11.8.
- 8.9.

Valitettavasti 4.8. olen kaverin polttareissa ja täysin ajokunnoton.
Syyskuu menee taas kelien puolesta jo vähän epävarmemmaksi.

Näinpä kyselenkin jotta olisko 11.8. ja em. ohjelmalla mukaan lähtijöitä?
Jos ajankohta sopii ja ohjelma kiinnostaa, niin laittakaa mulle forum-höpinöiden lisäksi privana känny-numero.
 
Johnyn pyörästä löyty ainakin yks kuva lisää:

07042012+122.jpg


edit: ja toinenkin :) varmasti löytyy lisääkin..
Johnyn xb
 
You guys got me wondering, I had never actuaally 'heard' the Finnish language before. So I youtubed it, what an awesome sounding language, if I wasnt in the process of learning Indonesian, man id give it a shot. Maybe it'll be my next one.
 
Tänää täällä Turussa paistaa aurinko ja on kohtuu lämmintä joten tiedossa ekat ajelut :D
 
No nyt ois stage 1 kitti paikoillaan... Lähti jopa käyntiinkin uudella ECM:llä! Äänet oli kyllä todella mahtavat! :D Huomenna testaamaan...
 
Torstaina oli 11 astetta lämmintä ja päätin lähtee töiden jälkeen hakeen pyörän talvisäilöstä. Tuli ajettua ruhtinaalliset 6,5 km, jotka vissii on ainoot ajot vähään aikaan. Torstain sählypeleissä polven ristisiteet tuhannen paskaks ja olkapään nivelsiteet samoin. Huomenna magneettikuva ja lääkärisetä kertoo huilin pituuden.

On pakko sanoo et v***ttaa oikein huolella.. Toukokuun alusssa olis päässy radallekin ajaan koko päiväks mut sekin taitaa nyt jäädä väliin. Että tämmöstä täällä Hämeessä...
 
Morjesta!
Ajokausi avattu! Kävin äsken heittää n.50km lenkin Bululla ja kivvaa oli! :) Ainut vaan että joku vika tuossa tuntuu olevan kun pätkäsee vittumaisesti tyhjäkäynnin ja pintakaasun rajamailla. Elikkä, pyörä toimii todella hyvin jos kierroksia on n.1500rpm tai enemmän mutta kun antaa kierrosten tippua tyhjäkäynnille ja vääntää kaasua niin yskäsee ja meinaa sammua?? Kuulostaa ihan niinku tupsahtas ilmanputsarissa. Ärsyttävä ajaa kun risteyksistä lähtiessä joutuu pumppailee kaasua että saa kierroksia... Ekana tuli mieleen et johtuukohan tuo liian kylmästä ilmasta, huonosta akusta tai sit siitä ku mulla on tankissa n.50/50 seos vanhaa ja uutta bensaa? Sit ois vielä semmonen et millon nuissa alkaa pyörimään (oisko) öljynlauhduttimen flekti? Kuulostas että minun vermeessä se pyörii aina kun vauhtia on yli 20km/h. Ristyksiin tultaessa se sammuu heti kun vauhti tippuu alle kahdenkympin ja alkaa hurisemaan taas kahdenkympin jälkeen, onko normaalia?
 
En pysty jostain syystä editoimaan edellistä viestiä joten Edit: Pähkäilin tuota pätkimisongelmaa niin tuli mieleen että voihan siinä olla suuttimissaki jotain hässäkkää joten täytyypä lorauttaa ruiskun puhdistusainetta tankkiin ennen seuraavaa ajokertaa.
 
Eilen tuli ajeltu ekat 80km :) Mukavaa oli. Mulla tekee bulu ihan samoin eli yskäsee kun kone kylmä, koneen lämmetessä loppuu, en kyllä tiedä mistä moinen? olisi mukava itsekkin tietää. Mulla tuo fleksti pyörii milloin sattuu, kun helteistä niin tuntuu että pyörii kokoajan :) Kun koneen sammuttaa niin flikti käyynnistyy ja pyörii itekseen jonkin aikaa.
 
Huomasin itsekin tänään, että kylmänä tuntuu pätkäisevän silloin tällöin. En ajanut tänään kun muutaman kilsan stinttejä, joten pitää jossain vaiheessa ajaa kunnolla lämpimäksi ja katsoa loppuuko minullakin lämmetessä.
 
kun mulla oli tuota pätkimis ongelmaa pienillä kierroksilla ni syynä oli palanut labda-anturi niinpä se ei osannu haistella sopivia ilmoja ja kävi huonosti. Labdaa vaihatamalla parani mutta kun se paloi melkein heti perään uudestaan oli sen palamiseen taas etsittävä syy, nyt on labda kestäny kun vaihdoin imusarjan tiivisteen ja tein säätöä pyörään, (huom. tiivisteitä ei kannata vaihtaa moottorin ollessa paikallaan (on ahdasta ;);) mutta mahdollista )):D
 
mOrO
liideri mulla sama ongelma ja vein eilen Pasille pyörän. Pasi sanoi suoraan että tulpat ja niinhän ne sit olivatkin sen näköiset että morjens. Nyt ei ainakaan käynnissä paukuta enään putkeen tai tukehdu, saa nähdä ku pääsee taas ajelee miten skulaa. Aurinkoisia ajosäitä odotellessa: http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/Vantaa
Kyl toi sää ennuste on vaan perseestä!!!![mad]
 
Heh, en oo ainakaan ainut kenen bulu pätkii! :D Tulpissa tuskin on vikaa kun vaihdoin iridiumit ennen ensimmäisiä ajoja mutta tuo lambdavika kuulostas kyllä ihan järkevältä... Sit kun kelit lämpiää niin vois kokeilla uusilla bensoilla + ruiskunpuhdistusaineella mut jos ei kummene niin täytyy kokeilla uudella lambdalla. Mistä pokon hommasit anturin? ja oliko miten suolasen hintanen?
 
Termos!

Jos ei tuo "opettamislenkin" (n. 10min kierokset 3000rpm kieppeillä tasakaasulla) jälkeen ala tasaantua tuo yskiminen niin omaan korvaan kuulostaisi ainakin että kävisi liian laihalla. Käykö tyhjäkäyntiä normaalisti eli n. 1050-1150 kierroksilla? Onhan ECM:n vaihdon yhteydessä kaasuläpän asentoanturi nollattu?

Vastaan pokonin puolesta että V-twincitystä taisi lambda tulla ja sinne suosittelen varaosahommeloissa ja huolloissa ottamaan kontaktia [up]
 
Back
Top