• You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will see less advertisements, have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!

    If you have any problems with the registration process or your account login, please contact us.

Finnish Buellers!

Buellxb Forum

Help Support Buellxb Forum:

No enhän minä muistanu mitään opettamislenkkejä ajella! Nyt muistu mieleen kun näin johnyn kommentin... (sehän se pitää ensimmäiseksi kokeilla) Tps on nollattu ja tyhjäkäyntiä käy tasaisesti ja muutenkin pelittää täydellisesti lukuunottamatta tuota yskäsyä kaasua käännettäessä tyhjäkäynnin jälkeen. Ok, täytyypä pitää mielessä tuo V-twincity. Ei taida päästä "opetuslenkille" ihan heti kun täällä Kajaanissa on jo n.3cm uutta lunta maassa ja lisää tulee!! [mad]
 
In case you are wondering, there is a Buell leather jacket at the Harley dealer in Kuopio.
 
Höömentä.
Mullakin vaihdettiin tulpat huollossa ja samalla laitettiin stage 1. Mutta niinpä oli tulpat mustat vaikka ei ollut seissyt ku 2kk vanhoilla bensoilla. Voihan tietysti vika olla lambdassakin. Nyt kyllä pelittää unelmasti:D
 
Nyt on koeajot suoritettu X1:llä ja kaupat tehdään tällä viikolla. Olipahan nautinto ajella talven jälkeen ja varsinkin japsipyörän jälkeen! :)

Muutama huomio koeajon yhteydessä kuitenkin tuli esiin. Mahtaisiko joku osata neuvoa tai kommentoida, itselläni kun ei näistä ole juurikaan kokemusta.

Ihan aluksi huomasin, että kylmänä tyhjäkäynti seilaa aika paljon. Tästä varmaankin selviää TPS resetillä? Ajossa ja lämpimänä tyhjäkäynnillä pyörä toimi hyvin.

Etujarru hieman "nypyttää" jarrutuksessa. Mahtaako levy olla kiero vai voisiko johtua jostain muusta? Miten tuota voisi selvittää kotikonstein? Jarrunesteitä ei ole vaihdettu.

Takimmaisen pytyn juuresta kone huohottaa vähän öljyä. Ei kuitenkaan valuta tippa kaupalla.

Muuta mieltä vaivaavia asioita ei eteen tullutkaan. Toisiohihna näytti hyväkuntoiselta, iskarit huollettu, öljyt vaihdettu jne.

Kiitos kommenteista jo etukäteen.
 
Nyt kun alkavat meluja mittamaan niin meneekö teidän buell rajojen alle. Mulla sebring pönttö niin ei taijja mennä [mad]
 
qman:

Hieno homma ja hyvältä kuulostaisi! Tyhjäkäynnin seilaamiseen voi ratkaisu löytyä ihan TPS resetillä. Jos huohotus on toteutettu edelleen kansista suoraan ilmansuodattimeen, niin ehdottomasti huohottamaan oman suodattimen kautta, tämäkin voi auttaa, (kaverin X1sessä huomattiin suurin parannus kun meidän xb:ssä). Kolmas voi olla imusarjan tiivisteet, mutta nekin on melko naamanliike vaihtaa kotikonstein.

Etulevy vois kuulostaa kierolta, tarkista kuitenki että se on kunnolla kireellä ja jarrupalojen kunto!

Anna mennä, ei näitä jokaiselle ole jaettavaksi :D

cbr72:

Taitaa olla meillä, niinkuin myös 90% muilla tielläliikkuvista motoristeista ongelmia noiden melurajojen kanssa. Mulla on kiinni race-kit:in pönttö eikä sekään nyt sieltä hiljasimmasta päästä ole, mutta en kyllä jaksa ressata asiaa..
 
Morrooo

Noista melujutuista sen verta että on aika jokavuotinen hypetys ja veikkaan että kesäkuussa ollaan jo kuivilla.

Toisekseen mun käsityksen mukaan bulun melutaso mitataan 2500 - 3000 kiekan paikkeilla ja melu saa olla 106db mikä käsittääkseni on aika jäätävä metakka jos noilla kierroksilla saavutetaan. Korjatkaa jos ihan hakoteillä olen.

Kohta loppuu päivystys.. sit ajellaan!
Hyvää kesää! :)
 
Mä en noista pöntöistä tiedä enkä juuri lakijutuistakaan, mutta eikös vakio- ja race-kitputket pitäs olla hyväksyttyjä, kun on ns. tehdasosia ja jos pyörä on niillä hyväksytty tieliikenteeseen? Tuntuis vaan perusjärjenmukaiselta, mutta viisaammat tietää varmaan paremmin.

Mulla nyt ei sinänsä oo hätää, kun polvi operoidaan 14.5. ja siitä menee varmaan kesäkuun puolelle, että taipuu pyörän päälle. Kai noi poliisit on jo sillon alottanu jonkun muun tehovalvonnan. Kovasti polttais jo päästä tielle, mutta minkäs teet..
 
Sax, pikaista paranemista sinneppäin :/

tuo race- kannu ei ole hyväksytty tieliikenteeseen, vaikka onkin tehtaan valmistama. vaimennin pitää olla e- hyväksytty ko. pyörämallille.
 
Juu kiitos Johny! Mä oon ajanu tolla katkenneella ristisiteellä kuntopyörää tunnin päivässä ja tänään sai polven taipuun niin paljon että pääsi pyörän satulaan. Kymmenisen kilsaa pysty ajaan, mutta tuskaa teetti. Oli se kyllä sen arvoista!
 
96 dB @ 3300 RPM lukee tyyppikilvessä mun 2007 XB12STT:ssä. 5 dB saa ylittää tuon, eli 101 dB saisi mökää lähteä. Itsellä Jardine, joten eiköhän ylitä kirkkaasti tuon. Tosin nyt on Quiet module insert paikalla, joten saattaa olla siinä rajoilla.

Pitää yrittää saada dB-mittari lainaan, niin selviäisi tuokin. Eipä tuossa ole kyllä E-hyväksyntääkään...

Onko muuten muita vaihtoehtoja kuin Remus ja Termignoni, jos haluaisi E-hyväksytyn sliparin?

Quill EVO2 SP:ssä on brittien BSAU-hyväksyntä, joten pitäisi saada katsastettua Suomessa. Lueskelin kuitenkin juttuja siitä UKBEGin sivuilta, niin ne ovat vissiin aika surkeita pönttöjä. Eikä niin kovin nättikään tuo ole.
 
Mulla näyttäis olenvan tuo sama eli 96 dB 3300 RPM, paikalla sebringin pönttö ilman noise killereitä, taitaa vähän pitää liikaa meteliä. Liikkuva poliisi setä voi ottaa kilven pois :)
 
Kiitos Johny Kidd kommenteista!

Kaupat tehtiin ja pyörä on ollut nyt reilun viikon ajossa ja kilsoja on ehtinyt kertyä 500 km luokkaa. Hienolta tuntuu! :D

TPS resetti tehtiin viime torstaina ja auttoikin vähän. Ei tosin kokonaan loppunut tyhjäkäynnin seilaaminen. Huohotus on edelleen kansista suodattimeen, joten tuo muutos voisi olla seuraava minkä siihen tekee. Samaa vinkkiä sain muualtakin. Miten tuo olisi järkevin toteuttaa? Löytyisikö suoraan linkkiä johonkin projektiin, jossa tuo toteutettu?

Etulevyn nypytykselle en vielä tehnyt mitään. Palat on kuitenkin hyvät. Itse levyssä on ne holkit, joiden päällä levy "kelluu", hieman jumissa. Pitää viikonloppuna herkistää ne ja katsoa vaikuttaako mitenkään.
 
Moro.
Mittaislin puhelimen sovelluksella niin 102 dp sain ku kierrokset 3500 torgue hammerilla. tyyppikilvessä 98dp/3400rpm eli ei pitäis olla mitään hätää. Tieytysti riippuu siitä kuinka hyvin pitää paikkansa tuo puhelimen sovellus verrattuna kunnon mittariin.
 
Onko muut ajanu Motul 5100 15W-50 öljyillä? Vaihdoin ko. öljyt XB12S:ään kun ei Johny Kiddin mainitsemaa Motul 300V öljyä tähän hätään löytynyt.

Perstuntumalta väittäsin että jo näillä keleillä pyörä lämpenee kaupunkiajossa huomattavasti nopeemmin flektin käynnistymispisteeseen kuin esim viime kesänä ajellessa. Sillon oli koneen puolella käytössä Valvolinen VR1 20W-50 autoöljyt sekä loppukesästä Valvoline Durablend 20W-50 mp-öljyt. Enska puolelle vaihdoin sillon loppukesästä sit nuo Durablendit.

Voi olla että kuvittelen vaan, mutta jännityksellä odotellaan kesähelteitä ja helsingin keskustan ruuhkia :)
 
Itse laitoin tänäkevääna valvoline Turbo 20W-50 (tuollaisen purkin löivät käteen eräässä H-D liikkeessä tiedä sitten onko hyvää vai ei :) keskustassa olen kurvaillut niin ei ole flekti pahemmin pyörinyt. Viime ajokaudella käytin H-D omia oljyjä tai siis mitä suosittelevat käytettäväksi, niin kyllä flekti pöri aika ajoin vaikka ajeli pitempiäkin matkoja tasa kaasulla. Tosin buellin ohjekirjassa on maininta että jos pitkään ajelee matalilla kierroksilla niin kone lämpenee kun ei öljy kierrä tarpeeksi haipakkaa :p
 
Oliskohan kellään koneella käyttöohjekirjaa XB12 Ss 2006:een? Korjauskirja löytyy, muttei omistajan manuaalia.
 
Mulla huutaa flekti maantieajossakin viiden asteen lämpötilassa jos vauhtia on yli 20km/h! Mut heti kun vauhti laskee alle 20km/h niin flekti sammuu... Osaisko joku sanoo et mikä on vikana? Kone ei käy mielestäni liian kuumana mut silti se flekti lähtee aina pyörimään muutaman ajokilometrin jälkeen. Oisko vika lämpötila-anturissa? Eniten ihmetyttää se kahdenkympin raja...
 
Kyselisin että onko jollakin tullut bulun kanssa samaa ilmiötä. Eli tänä aamuna kun pistin virrat koneeseen niin mitttari viisarit liikahti normaalisti mutta sitten ruiskun tai mikälen ;) vinkuna jäi päälle? normaalisti katkeaa heti parin sekunnin jälkeen. Lähti kuitenkin ihan normaalisti käymään, hetken päästä sammutin koneen ja laitoin uudestaan virrat niin sama juttu, kokeilin kolmannen kerran ja sitten bulu toimi normaalisti?
 
Back
Top